ברקזיט או לא: אלוני חץ נערכת להגדלת ההשקעות בלונדון

החברה מכרה במהלך השבועיים האחרונים כמיליון מניות של חברת PSP הפועלת בשוק הנדל"ן בשווייץ בכ-365 מיליון שקל • "המימוש נעשה כחלק מהערכות החברה לבצע השקעות במהלך 2019 בשוק הבריטי", מסרה אלוני חץ למשקיעים

נתן חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ / צילום: איל יצהר

ברקזיט או לא ברקזיט, בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ ממשיכים בהיערכות להגדלה משמעותית של ההשקעה במטרופולין לונדון. הבוקר דיווחה החברה כי מכרה במהלך השבועיים האחרונים כמיליון מניות של חברת PSP הפועלת בשוק הנדל"ן בשווייץ בכ-365 מיליון שקל. בעקבות המימוש נותרה אלוני חץ עם החזקה של כ-10% בהון של PSP בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל (כ-450 מיליון פרנק שוויצרי).

באלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ (המכהן כמנכ"ל החברה) ודודי ורטהיים, ציינו כי "המימוש ב-PSP נעשה כחלק מהערכות החברה לבצע השקעות במהלך 2019 בשוק הבריטי". עם זאת, "החברה ממשיכה לראות בהשקעתה ב-PSP עוגן חשוב לטווח ארוך בפורטפוליו ההשקעות שלה".

על הכוונה להעמיק את הפעילות בבריטניה דיווחה אלוני חץ עוד בפברואר השנה. אז מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע ביחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton) עד לכ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בהקמה של חברה חדשה בשם BE (Everlast Brockton) שתעסוק ברכישה, יזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי במדינה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון.

לאלוני חץ היסטוריה ארוכה ומוצלחת מאוד בתחום הנדל"ן בבריטניה. למעשה, שם בוצעה ההשקעה המשמעותית הראשונה שלה מעבר לים, כשבין השנים 1993-1997 היא רכשה תיק נכסים בבריטניה בסך 188 מיליון ליש"ט, עם הון עצמי של 12 מיליון ליש"ט. השקעה זו הסתיימה ומומשה ברווח גדול. כיום מעורבת אלוני חץ בפעילות נדל"ן מניב בבריטניה באמצעות החזקה בקבוצת ברוקטון (שהחלה בשנת 2006), המשקיעה בעיקר בנכסים במרכז לונדון.

עד היום השקיעה ב-BE אלוני חץ, שתחזיק בשליטה בחברה החדשה (77%), כ-40 מיליון ליש"ט (כ-180 מיליון שקל). 150 מיליון ליש"ט (כ-710 מיליון שקל) נוספים אמורה אלוני חץ להזרים בחודשים הקרובים, ועוד 150 מיליון ליש"ט החל מהמחצית השנייה של 2019. זאת בהתאם לקצב רכישת הנכסים על ידי החברה. מנהלי ברוקטון מצידם השקיעו בהון של BE כ-13 מיליון ליש"ט והם יזרימו לחברה עוד כ-30 מיליון ליש"ט במהלך השנים הקרובות.

במסגרת העסקה רכשה BE ממנהלי ברוקטון ושותפי מיעוט נוספים את קרנות ברוקטון בכ-40 מיליון ליש"ט, כשברוקטון תמשיך בניהול הקרנות שלה עד למימוש כל הנכסים שלהן, מה שצפוי לקרות בתוך כארבע שנים.

אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, באמצעות החברה הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr) ובבוסטון בשותפות עם אוקספורד פרופרטיז. בשווייץ החברה פועלת, כאמור, באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה הבת אנרג'יקס. מניית אלוני חץ רשמה בשנה האחרונה עלייה של אחוזים בודדים ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-6.1 מיליארד שקל.