סטארט-אפ שיתוף נסיעות שנסגר תובע את אובר: "פגעה בתחרות"

סטארט-אפ הנסיעות השיתופיות Sidecar תובע את אובר בטענה כי התמחור והפרקטיקות האנטי-תחרותיות שלה הן שהביאו לסגירת החברה • בתביעה, שהוגשה לביהמ"ש בסן פרנסיסקו, נכתב כי "אובר הייתה נחושה לחסל את התחרות מאפליקציות שיתוף נסיעות מתחרות"

אובר / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
אובר / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

סטארט-אפ הנסיעות השיתופיות Sidecar שנסגר תובע את אובר בטענה כי התמחור והפרקטיקות האנטי-תחרותיות שלה הן שהביאו לסגירת החברה. בתביעה, שהוגשה אמש (ג') לבית משפט מחוזי בסן פרנסיסקו, נכתב כי "אובר הייתה נחושה לחסל את התחרות מאפליקציות שיתוף נסיעות מתחרות", ובין היתר נטען כי כדי לחסל את התחרות, היא סבסדה נסיעות והעניקה בונוסים לנהגים, מה שהביא להפסדים עם כל נסיעה, ואף ביצעה הזמנות נסיעות מזויפות מהמתחרות, שבוטלו רגע לפני שהנהגים הגיעו ליעד האיסוף.

המייסד השותף של סיידקאר, סוניל פול, כתב פוסט בבלוג לפיו "זו הסיבה שסיידקאר נכשלה, וזו גם הסיבה בגינה גם הנהגים וגם הנוסעים נשארו היום עם מחירים גבוהים יותר ועם פחות בחירה. עכשיו ברור שהאסטרטגיה האנטי-תחרותית של אובר פעלה".

סיידקאר השיקה את שירות שיתוף הנסיעות שלה ב-2012 והייתה החברה הראשונה שהראתה לנוסעים את המחיר לפני שהזמינו את הנסיעה, ושהציעה שירות קארפול שחיבר בין נוסעים. היא הפסיקה לפעול ב-2015 ומכרה את נכסיה לג'נרל מוטורס ב-2016. אובר החלה לפעול ב-2009 אך הפעילה בתחילה שירות הזמנת רכבי יוקרה עם נהגים מקצועיים, והשיקה את השירות הזול יותר לשיתוף נסיעות רק ב-2013.

אובר סיפקה לרויטרס הצהרה בתגובה לפרסום, לפיה "תעשיית שיתוף הנסיעות היא מאוד תחרותית, והרבה שחקנים נכנסו ויצאו ממנה במהלך השנים, כמו סיידקאר. לא כולם שרדו. מתחרים חדשים עם מחירים נמוכים מיטיבים עם הצרכנים ומשקפים בדיוק את סוג התחרות עליה חוקי ההגבלים העסקיים נועדו להגן".

אובר הגישה בקשה חסויה להנפקה בשבוע שעבר, ולדברי החברה, תזמון הגשת התביעה נגדה ימים ספורים לאחר הגשת הבקשה להנפקה אינו מקרי. בבלומברג דווח כי אובר בחרה במורגן סטנלי להובלת ההנפקה שתיערך בשנה הבאה.