הכשרת היישוב מקדמת פרויקט פינוי-בינוי ל-1,350 דירות בקריית ים

הפרויקט, שקיבל אישור עקרוני לקידום ממחוז חיפה בוועדה המחוזית, יכלול הריסת 224 דירות בבניינים ישנים ברחובות צה"ל, שדרות ירושלים ומרדכי נמיר, והקמת 1,350 דירות חדשות במקומן

עופר נמרודי / צילום: תמר מצפי
עופר נמרודי / צילום: תמר מצפי

קבוצת הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי, ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית: חברת "הישוב החדש" שבשליטת הקבוצה, הודיעה השבוע כי קיבלה אישור עקרוני של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה לפרויקט פינוי-בינוי במערב קריית ים.

מדובר בפרויקט שקדמת החברה בחצי השנה האחרונה, על שטח של 35 דונם ברחובות מרדכי נמיר, שדרות צה"ל ושדרות ירושלים, שבמסגרתו ייהרסו 224 דירות ישנות, ובמקומן יוקמו 14 בניינים בני 1350 דירות. מדובר במקדם כלכלי של 6 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

מתחם קריית ים הוכרז בהחלטה מקדמית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מנובמבר 2018, כמתחם פינוי-בינוי במסלול מיסוי. בחברה אומרים כי עד כה חתמו על הסכמי פינוי-בינוי 48% מבעלי הדירות במתחם. הפרויקט מתוכנן על ידי משרד האדריכלים בר לוי דיין.

החברה דיווחה לבורסה לניירות ערך כי התקבל אצלה סיכום ישיבה שהתקיימה לאחרונה במנהל התכנון של מחוז חיפה בעניין פרויקט קריית ים, ובו צוין כי מתכננת המחוז בירכה על אופן קידומה המהיר של הפרויקט, ונקבע כי התוכנית תתוקן בהתאם לסוגיות שהועלו בישיבה, לצורך הגשתה לדיונים במסלול הסטטוטורי המקובל.

אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת היישוב אלפא, ציין: "החברה זוכה לשיתוף-פעולה רחב מכלל הצוותים המקצועיים, לרבות ממינהלת הדיירים שתמכה בבחירת 'הישוב החדש' כיזמית הפרויקט. שיעור החתימות הגבוה, שהושג בשלב כה מוקדם של הפרויקט, משקף יותר מכל את האמון שהדיירים רוחשים לישוב החדש וליכולותיה להוציא לפועל את הפרויקט אשר ישדרג את השכונה כולה, ישביח את ערך דירותיהם, וישפר את איכות חייהם".

את חברת הכשרת הישוב ייצג עו"ד גיא פרבמן.