עוזבת את פתח תקוה: טבע מעבירה את המטה הגלובלי שלה לרמת החייל בתל אביב

חברת טבע פעלה בשנים האחרונות למציאת אתר שישמש מטה גלובלי מאוחד שלה • הערב הודיעה על מעבר לרחוב דבורה הנביאה ברמת החייל בת"א • הבניין החדש יאוכלס כולו ע"י עובדי המטה של החברה

טבע מעבירה את המטה הגלובלי של החברה מפתח תקוה לרחוב דבורה הנביאה ברמת החייל בתל אביב - כך מסר היום מארק סבג, סמנכ"ל בכיר ומנהל משאבי אנוש גלובליים בטבע, לעובדי החברה.

אם בעבר היה חשש כי טבע  תאבד את זהותה הישראלית, במיוחד לאחר הקיצוץ האגרסיבי במסגרת התייעלות, כעת החשש מתפוגג.

במייל שהופץ לעובדים כתב סבג: "כפי שתקשרנו בעבר, טבע פעלה בשנים האחרונות למציאת אתר אשר ישמש כמטה הגלובאלי המאוחד של החברה, במקום אתרי המשרדים הרבים הפזורים באזור פתח תקווה. כיום אנחנו שמחים להודיעכם על כך שהחברה בחרה באתר הממוקם ברמת החייל, תל אביב, בבניין חדש אשר יאוכלס כולו על ידי עובדי המטה. כינוס האתרים לאתר אחד יגשים את מטרתנו לעבוד כטבע אחת ויהווה פתרון יעיל וחסכוני במידה משמעותית מבחינה עסקית ותפעולית".

"האתר מצוי במיקום מרכזי ויאפשר לעובדים, לספקים ולשאר המבקרים, גישה וחניה נוחות", המשיך סבג. "המבנה עצמו ניצב בחזית הקדמה הטכנולוגית ויעניק לעובדינו סביבת עבודה נוחה ומתקדמת, על פי סטנדרטים ההולמים את החברה, תרבותה הארגונית, מורשתה וערכיה, ויאפשר לכולנו לעבוד יחד באופן יעיל ומשתף על מנת להצעיד את טבע קדימה. תאריך הכניסה המתוכנן לאתר הוא אמצע 2020. במהלך החודשים הבאים, ועד למועד זה, נמשיך לעדכנכם בדבר המעבר במידע רלוונטי".

כיום מטה טבע ממוקם ברחוב בזל בפתח-תקווה, כשבנוסף היא פעילה בעוד כמה אתרים בעיר. כחלק מהליך ההתייעלות בחברה הוחלט לרכז את הפעילויות מהאתרים השונים באזור למרכז אחד במטרה לבנות קמפוס שבו ירוכזו הפעילות המסחרית הבינלאומית של טבע, משרדי ההנהלה, המו"פ והמעבדות בתחום הייחודי, כאשר התחום הגנרי יישאר בכפר סבא. בעבר, בימים של המנכ"ל ארז ויגודמן, טבע ניהלה מו"מ למעבר לרעננה, אך תוכנית זו נפלה בסופו של דבר.

טבע רכשה את השטח מחורש בשנת 2015, לפי הערכות תמורת כ-200 מיליון שקל, במטרה להקים שם קמפוס חדש שירכז את פעילויות המטה, שהיו אמורות לעבור מפתח-תקווה, וכן פעילויות נוספות. הכוונה הייתה לחסוך עלויות שכירות המוערכות במיליוני דולרים בשנה. עם זאת, בחודשים האחרונים הוקפאה תכנית הקמת הקמפוס, על רקע החוב הגדול הרובץ על טבע (29.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון השלישי). בעקבות רכישת אקטביס לפני שנה וחצי, במטרה לשרת את החוב, טבע החלה לממש נכסים וכחלק מהמהלך נמכרה גם הקרקע ברעננה. נזכיר שברבעון השלישי של שנת 2017 טבע הכירה בירידת ערך של 42 מיליון דולר הקשורה לנדל"ן בישראל.