לאחר התפטרות קלי: טראמפ מינה את מיק מולבני כראש הסגל בבית הלבן

מולבני, שכיהן כבכיר בממשל האמריקני ועומד בראש המשרד לניהול תקציבים, יחליף את ג'ון קלי, שנודע בשבוע שעבר כי יעזוב את תפקידו • טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מצפה לעבוד" עמו

מיק מולבני / צילום: REUTERS/Aaron P. Bernstein
מיק מולבני / צילום: REUTERS/Aaron P. Bernstein

נשיא ארצות דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי בחר את מיק מולבני, בכיר בממשל האמריקני העומד בראש המשרד לניהול תקציבים, לכהן כראש הסגל של הבית הלבן. מולבני יחליף את ג'ון קלי, שנודע בשבוע שעבר כי יעזוב את תפקידו.

"מיק עשה עבודה יוצאת דופן בממשל", כתב טראמפ. "אני מצפה לעבוד איתו בתפקיד זה, כשאנחנו ממשיכים להפוך את אמריקה לנהדרת שוב". עוד ציין טראמפ כי קלי יישאר בתפקיד ראש הסגל עד סוף שנת 2018. "הוא פטריוט אמיתי וברצוני להודות לו באופן אישי על שירותו", כתב טראמפ על קלי.

 

 

בשבוע שעבר, טראמפ אישר שקלי יתפטר מתפקידו, לאחר שבעצמו החליף את ריינס פריבוס, שפוטר על ידי הנשיא בשנה שעברה. קלי היה מעורב בלא מעט סערות בין כותלי הבית ולפי אחד הדיווחים נחקר גם על ידי התובע המיוחד רוברט מולר. ואולם, טראמפ כינה אותו "איש נהדר" כשהודיע על השינוי הנוסף בממשלו, שחווה שורה ארוכה של הדחות והתפטרויות בשנתיים שלו בתפקיד. ביום שישי הוא הכריז על תובע כללי ושגרירה באו"ם חדשים.

מיק מולבני ודונלד טראמפ / צילום: REUTERS/Kevin Lamarque
 מיק מולבני ודונלד טראמפ / צילום: REUTERS/Kevin Lamarque