אלטשולר שחם בלט לרעה בחודש חיובי בשוקי ההשתלמות והגמל

התקופה הקשה של בית ההשקעות בתשואות נמשכה גם בנובמבר, עם תשואה שלילית של 0.12% בקרן ההשתלמות הכללית • ככל הידוע, קרן זו הייתה היחידה שרשמה תשואה שלילית

גילעד אלטשולר - בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם / צילום: איל יצהר
גילעד אלטשולר - בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם / צילום: איל יצהר

התקופה הקשה של אלטשולר שחם בתשואות נמשכה גם בנובמבר: על פי אומדנים בשוק החיסכון לטווח ארוך, קרן ההשתלמות הכללית של בית ההשקעות הציגה בחודש שעבר תשואה שלילית של 0.12%.

בימים אלה מפרסמים גופי ניהול החיסכון לטווח ארוך של הציבור בישראל את תוצאותיהם בנובמבר. לפי שעה מסתמן כי היה זה חודש חיובי עבור רוב הגופים, פרט לאלטשולר שחם, אשר מקרב השחקנים המובילים המשיך בנובמבר את המגמה השלילית שהציג באוקטובר.

התשואה השלילית שהציגה קרן ההשתלמות הכללית של אלטשולר שחם בנובמבר - 0.12% כאמור, הוציאה עבור בית ההשקעות את התשואה החודשית הטובה ביחס לענף שרשם בנובמבר אשתקד, כך שהתשואה שלו ל-12 החודשים האחרונים אמורה להיפגע אף יותר יחסית למתחרים. ככל הידוע, קרן זו הייתה היחידה שרשמה תשואה שלילית, הגם שעדיין מדובר בגוף בעל מוניטין ניהול השקעות טוב מאוד בהסתכלות ארוכת טווח.

מי שעל פי ההערכות הובילה את התשואות בנובמבר היא ככל הידוע קרן ההשתלמות הכללית הגדולה של פסגות. על פי אומדנים בשוק, פסגות יוביל את דירוג קרנות ההשתלמות עם תשואה של כ-0.56% בנובמבר, כשאחריו הקרנות של מיטב דש, של מנורה מבטחים ושל הלמן אלדובי השק , שיציגו תשואות של כ-0.5% בחודש החולף. גם כלל ביטוח, הראל, ילין לפידות, מגדל, אקסלנס-הפניקס ואנליסט יציגו תשואות חיוביות עבור נובמבר - בשוקי ההשתלמות וגם בגמל.