אומ"ץ למבקר: בחן מינוי פרופ' דניאל הרשקוביץ' לנציב שירות המדינה

הנימוק: היותו בעל זיקה פוליטית מובהקת - כיהן כשר בממשלה מטעם הבית היהודי

פרופ' דניאל הרשקוביץ' / צילום: דוברות משרד המדע
פרופ' דניאל הרשקוביץ' / צילום: דוברות משרד המדע

תנועת אומ"ץ למינהל תקין פנתה הבוקר (ב'), באמצעות יו"ר התנועה, פנחס (פליצ'ה) פלד, למבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה לבדוק את כשירותו של פרופ' דניאל הרשקוביץ' לתפקיד נציב שירות המדינה. הפנייה הועברה גם ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

בפניית אומ"ץ נכתב: "בימים אלה התבשרנו על מינויו של פרופ' הרשקוביץ' לתפקיד נציב שירות המדינה. נציבות שירות הדמינה היא יחידה ממשלתית האמונה על כוח-אדם במוסדות ממשלתיים, ומשכך היחידה ממונה על ניהול העסקתם של עובדי המדינה, ניהול תקנים של משרדי הממשלה, קליטת ומינוי עובדים, קביעת מסלולי קידום, הכשרת עובדי מדינה וטיפול ברווחתם".

עוד מוסיפים באומ"ץ: "מעצם הגדרת תפקידו, על נציב שירות המדינה להיות שומר סף בניהול מנגנון עובדי המדינה, ללא חשד לנטייה פוליטית זו או אחרת".

לטענת אומ"ץ' על אף הכחשותיו בתקשורת, פרופ' הרשקוביץ' הוא בעל זיקה פוליטית מובהקת. הרשקוביץ' כיהן כשר בממשלת ישראל מטעם מפלגת הבית היהודי, היה חבר באותה מפלגה, ויש חשש כי פעולותיו תהיינה מוטות בהתאם להשתייכותו הפוליטית.

עוד נטען בפניי, כי על-פי חומרים שברשות אומ"ץ, הרשקוביץ' מינה פעיל מפלגה של הבית היהודי לעוזרו, אשר התראיין בלעדית לעיתון הבית של המפלגה "מקור ראשון".

לאור המתואר לעיל, אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה לבדוק בהקדם את כשירותו של פרופסור הרשקוביץ' לכהן כנציב שירות המדינה.