גדולים ביפן: 5 גאדג'טים חריגים לשיפור ההיגיינה האישית

אף אלקטרוני לניטור ריחות גוף ומניעתם, טיפול פנים יסודי לאנשי עסקים שמעוניינים להיפטר מהזיפים, קוסמטיקה בהתאמה אישית שנרקחה ע"י בינה מלאכותית ועוד גאדג'טי היגיינה מארץ השמש העולה

משקיעי הון סיכון בישראל יודעים לספר על פרנזטציות עסקיות של חברות סטארט-אפ, שבהן המציגים נכנסו לחדר הישיבות עם בגדים היפסטריים וכפכפים, כאילו הגיעו היישר מטיול בשוק הפשפשים ביפו. אבל בניגוד לגישה הבלתי פורמלית הנפוצה בישראל, בעולם העסקים בחו"ל עדיין יש חשיבות גדולה להופעה האישית של אנשי ונשות העסקים, כולל שמירה על קוד לבוש, הגיינה וטיפוח אישי. מי שפיתח את התחום הזה לכדי שוק מוצרי צריכה ענק ומתוחכם הם היפנים.

זיהוי ריחות גוף ב-IoT וניתוחם

יפן היא מדינה מאוכלסת בצפיפות, עם אקלים טרופי ולח בקיץ, כך שבעולם התאגידי של יפן קיימת מודעות רבה לסוגיית ריחות הגוף. במילון המונחים של היפנים אף מופיע הביטוי "סומהרה", שפירושו "הטרדה באמצעות ריח".

הבעיה היא, שאנשים נוטים להתרגל לריחות הגוף שלהם ומתקשים לזהות מתי הריח הופך להיות פוגעני לסביבתם. את הבעיה הזו נועד לפתור "מזהה ריחות הגוף", שפותח על ידי חברת קוניקה-מינולטה בשיתוף המכון הטכנולוגי של אוסאקה.

המוצר נמכר תחת השם Kunkun Body והוא מכיל בתוכו חיישנים רגישים שמנתחים ריחות כמו זיעה ושומני עור, וריח באיזור הקרקפת, בית השחי, העור מאחורי האזניים והרגליים. בנוסף הוא מתוכנת גם לזהות ריחות פה בעייתיים. תהליך הניתוח אורך כ-20 שניות והנתונים מועברים לאפליקציה בסמארטפון באמצעות רכיב בלוטות' פנימי.

האפליקציה מצביעה על חומרת הריח באיזורים שונים וממליצה על טיפול מקומי. בנוסף המכשיר רגיש מספיק גם כדי להציג המחשה חזותית של ריחות דומים בסביבתו הקרובה של המשתמש. המכשיר הושק בשנה שעברה באתר גיוס המונים ביפן והוא ניתן לרכישה דרך אתרים ביפן - אם כי בינתיים האפליקציה תומכת בשפה היפנית בלבד.

מחיר: 30 אלף ין (265 דולר).

אף אלקטרוני בשליפה מהירה

חברת Tanita היפנית השיקה הקיץ מכשיר שייעודו דומה לזה של מזהה ריחות הגוף, אבל הרבה יותר נגיש מבחינת התפעול, הממדים והמחיר. ממדיו 94x52 מ"מ, משקלו כ-60 גרם והוא יכול להתמקם בכל כיס, מוכן לשליפה ולתפעול מיידי - לפני הגשת מצגת למשל, או אפילו בעת עליה לרכב - זאת ללא צורך בסמארטפון או אפליקציה.

המכשיר כולל "אף אלקטרוני" נשלף עם חיישן גזים שמוטמע על שבב שאותו מציבים ליד מוקדי הגוף הבעייתיים. הוא מגיב בתוך 10 שניות ומנתח את עוצמת הריח על סקלה בין אפס ל-10, כאשר כל תוצאה מעל 5 מלווה בהמלצה "הפעל/י דיאודורנט" שמופיעה על המסך. החיישן עצמו יעיל לפעולה של כשנה או לכ-2,000 מדידות ובתום התקופה ניתן להחליף אותו בקלות יחסית. הוא מופעל על ידי סוללות אלקליין מקובלות. ועולה ביפן כ-13 אלף יאן.

מחיר: 13 אלף ין (115 דולר).

מרענן חליפות לאלו שבנסיעות עבודה

לא מעט אנשי ונשות עסקים מגיעים לפגישות חטופות כשבמטענם חליפה אחת או שתיים בלבד, ואלו התקמטו בשעות הארוכות ששהו במטוס וברכב וספגו לאורך הדרך ריחות שונים כמו עשן סיגריות, ריחות טיגון ועישון במסעדות.

פיתרון טכנולוגי לבעיה מציעה חברת פנסוניק בדמות מתלה קומפקטי שמבצע ריענון וניטרול ריחות מקיף לחליפה או למעיל בעודם תלויים בארון או בחדר המלון. בתוך החליפה נמצא מחולל שמייצר את מה שהחברה מגדירה "נאנו-חלקיקי מים אלקטרוסטטיים", שחודרים עמוק לתוך הטקסטיל ומנטרלים את מקורות הריח בנוסף לניטרול חלקיקי פולן, שיוצרים אלרגיות.

החלקיקים מועברים דרך שמונה פתחי אוורור זעירים בתוך המתלה - המתלה אמנם מורכב בתוך הבגד, אך כיסוי החליפה המצורף מאפשר ניטרול ריחות גם בצידן החיצוני של החליפות ובתוך כך הוא מיישר קמטים. למכשיר יש שני מצבי פעולה: מצב רגיל שפועל תוך כחמש שעות, ומצב יסודי במיוחד למטרדי ריח קשים יותר, שפועל במשך שבע שעות. את המתלה אפשר לחבר למקור כוח חיצוני ואף להפעיל אותו באמצעות סוללה נטענת אם רשת החשמל לא זמינה. כל העסק שוקל 520 גרם.

מחיר באמזון: 170 דולר.

ביי זיפים: טיפול פנים יסודי לגברים

זיפים של זקן בן יום הם תופעה מוכרת ואהודה בחוגי האופנה אבל בעולם העסקים הם עלולים לשדר מסר לא נכון. לפיכך, אנשי עסקים שיוצאים למסעות ממושכים מצטיידים במכונות גילוח חשמליות ניידות, שמספקות פיתרון חלקי בלבד למי שהתברך בקצב מואץ של צמיחת זיפים.

פיתרון משלים ויסודי יותר לטיפוח ההופעה הגברית מציעה חברת פנסוניק: מדובר במברשת חשמלית חכמה לפיזור קצף גילוח. המברשת מצוידת בשני ראשים-זיפיים מתחלפים: הראשון מבצע עיסוי פנים יסודי ומנקה את נקבוביות העור והשני, הרך יותר, מכניס בועות לקצף הגילוח הסטנדרטי ומכין את הרקע לגילוח "רטוב" יסודי כאשר התוצאה דומה לגילוח מקצועי אצל ספר. ניתן גם להשתמש במכשיר אחרי הגילוח "על יבש" כדי לחמם את העור ולהעניק לו חיוניות. כל העסק שוקל כ-220 גרם ומצויד בסוללה נטענת. ועולה כ-170 דולר באמזון.

מחיר באמזון: 170 דולר.

קוסמטיקה אישית שרקחה בינה מלאכותית

הבינה המלאכותית (AI) לא פוסחת על עולם הטיפוח האישי ודוגמה אחת היא ענקית הקוסמטיקה שיסיידו, שהשיקה את Optune (אל תבלבלו עם טיפול לסרטן המוח, ששמו זהה), מערכת שנמצאת כיום בשלב הטרום-השקה ביפן. המערכת כוללת מכשיר ביתי קומפקטי, אליו מזינים חומרי גלם של החברה בקפסולות, ומתקן אוטומטי לערבוב יוצר עד מעל אלף קומבינציות שונות של קרמים וסרומים.

המשתמש שולח לאפליקציה מוגנת של החברה תמונות של פניו, שמצולמות ומנותחות באמצעות ראיית מכונה. בהתאם לנתונים, ובסיוע תוכנת AI שמקורה סטארט-אפ אמריקאי שנרכש על ידי שיסיידו, המכשיר בוחר את הקומבינציה האופטימלית עבור המשתמש תוך התחשבות ברמת הטמפרטורה והלחות בסביבה המיידית של המשתמש או ביעד שאליו מתכנן המשתמש להגיע. המכשיר יוחכר למשתמשים כשירות למנויים תמורת כמה אלפי ין בחודש.