זאפ סוגרת את אתר סטייל ריבר אותו רכשה רק לפני שנתיים

הקבוצה ניסתה בשנה האחרונה למצוא רוכש שיקנה ממנה את פעילות האופנה המקוונת, אולם המאמצים כשלו, והיום היא עדכנה את העובדים על סגירתה • ב-2017 סטייל ריבר הסבה לזאפ הפסד של 5 מיליון שקל • זאפ: "הוצעו לעובדים תפקידים חלופיים בקבוצה"

סטייל ריבר צילום מסך
סטייל ריבר צילום מסך

קבוצת זאפ סוגרת את פעילות סטייל ריבר, אתר האופנה שרכשה רק לפני שנתיים. היום (ב') בשעות הצהריים כינסה זאפ את עובדי החברה והודיעה להם על סגירת הפעילות שהסבה לה הפסדים של מיליוני שקלים בשנה. האתר מעסיק כיום 10 עובדים שיסיימו את תפקידם הנוכחי.

כבר בסוף 2017 הכריז דירקטוריון סטייל ריבר על כוונתו למכור את הפעילות, אולם היום מתברר כי הקבוצה לא הצליחה למצוא רוכש לפעילות הכושלת.

מזאפ נמסר כי "הקבוצה החליטה על סגירת פעילותו של אתר סטייל ריבר, לאחר שלא הציג רווחיות תקופה ממושכת וכן בשל אי-התאמה לפעילות הליבה של הקבוצה. הנהלת הקבוצה הודיעה על כך ל-10 עובדי החברה, והוצעו להם תפקידים חלופיים בקבוצה".

אתר קמעונאות האופנה הישראלי סטייל ריבר נרכש לפני כשנתיים על-ידי קבוצת זאפ שבשליטת קרן אייפקס, אך מאז היווה משקולת עבורה. מטיוטת התשקיף שפרסמה אייפקס מוקדם יותר השנה במסגרת הניסיון הכושל להנפיק את זאפ, עולה כי בסיכום שנתי ל-2017 רשמה זאפ הפסד של קרוב ל-5 מיליון שקל בגין פעילותה של סטייל ריבר, אחרי שב-2016 פעילות זו הסבה לה הפסד של יותר מ-1 מיליון שקל.

חברת ההלבשה וההנעלה הניבה אשתקד הכנסות של 12.5 מיליון שקל, אולם הוצאותיה הגיעו ליותר מ-17 מיליון שקל, וזאת אחרי שב-2016 הכנסותיה התקרבו ל-4 מיליון שקל, וההוצאות חצו רף של 5 מיליון שקל. ההפסדים של סטייל ריבר נמשכו גם בתחילת השנה הנוכחית: בסיכום הרבעון הראשון של 2018 אתר האופנה הסב לזאפ הפסד של כ-1.5 מיליון שקל.

אתר סטייל ריבר הוקם ב-2010 על-ידי חברת איריו, ובהמשך 50% מההחזקות נרכשו על-ידי זכיינית הטלוויזיה קשת באמצעות אתר מאקו. קשת פעלה לקדם את האתר בכל הפלטפורמות שלה באופן מסיבי, ואולם אחרי תקופה לא ארוכה רכשה איריו מחדש את מלוא ההחזקות. בניגוד לעדיקה, אתר מסחר מקוון נוסף שנמכר באותן השנים לקבוצת גולף, השווי של סטייל ריבר היה נמוך הרבה יותר.