פרטנר בחרה בחברת Mavenir לביצוע פרויקט שדרוג ליבת הרשת

בכיר בפרטנר: "במצב הנוכחי של שוק הסלולר השקעה בדור חמישי אינה נראית כדאית" • פרטנר עדכנה במהלך את משרד התקשורת, תוך ציון העובדה שתהליך הטמעת הליבה החדשה אינו כולל את יישום דור 5

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: סיון פרג'

חברת פרטנר בחרה בחברת מאווניר (Mavenir) האמריקאית לביצוע פרויקט שדרוג ליבת הרשת הסלולרית, בפרויקט שתוכנן בחברה במהלך השנה האחרונה - כך נודע ל"גלובס". לחברה האמריקאית יש מרכז פיתוח בישראל ברעננה. משרד התקשורת עודכן לגבי תוכנית השדרוג ושלביה, תוך ציון העובדה שתהליך הטמעת הליבה החדשה לא כולל את יישום דור 5 אשר אינו חלק מהפרויקט הנוכחי.

חברת פרטנר בחרה בפתרונות הטכנולוגיים של מאווניר לטובת שדרוג ליבת הרשת ובניית יכולות חדשות, להרחבת היכולות הקיימות של שירותים מתקדמים בתחום השיחות הקוליות כמו VoLTE (שיחות קוליות על גבי רשת דור 4), WiFi calling והטמעת טכנולוגיות נוספות בליבת הדאטה לגלישה סלולרית.

שדרוג הליבה יאפשר לפרטנר לשמור על מובילות טכנולוגית ברשת הסלולר שלה, להטמיע טכנולוגיות ושירותים מתקדמים חדשים ולהרחיב את יכולות רשת ה-IoT שהשיקה בשנה שעברה. מדובר במהלך משמעותי שתוכנן בשנה האחרונה בחברה. השלבים הראשונים שלו יחלו כבר בשבועות הקרובים, והשדרוג וההטמעה המלאה של היכולות והליבה החדשה ייפרסו על פני מספר שנים.

בתגובה לשאלה האם מדובר בצעד ראשון לקראת הטמעת דור 5, ציין גורם בפרטנר כי במצב הנוכחי של שוק הסלולר, השקעה ביישום דור 5 היא לא דבר שנראה כדאי.

חברת מאווניר (Mavenir) מספקת פתרונות רשתיים, קצה לקצה, הכוללים ליבת שירותים מתקדמת (vIMS), ליבה לגלישה סלולארית (vEPC), תת-רשת רדיו לדור 4 (vRAN) והיצע עשיר של שירותי ערך מוסף (VAS). הפתרונות המתקדמים של החברה מוטמעים בעשרות מפעילים סלולריים ברחבי העולם, כגון T-Mobile ו-Verizon, עם נתח שוק גדול של משתמשי VoLTE ו- WiFi calling. בסיס החברה בארה"ב, והיא פועלת במדינות רבות באירופה ובאסיה.