value for money? התיירים חושבים שישראל שווה את הכסף

כך עולה מסקר שערך משרד התיירות לקראת הגעתו של התייר ה-4 מיליון השנה • למרות הטענות על כך שהחופשה בישראל "יקרה" - 40% מהמבקרים בארץ הם תיירים חוזרים

תיירים בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
תיירים בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

40% מהתיירים שביקרו בישראל במהלך 2018 הם תיירים חוזרים - כך עולה מסקר שערך משרד התיירות לקראת הגעתו של התייר ה-4 מיליון השנה. הסקר נערך בקרב 18.2 אלף תיירים שביקרו בישראל במהלך החודשים ינואר-נובמבר 2018. 

אחת הטענות הנפוצות שמעלים תיירים בביקורות על ישראל נוגעת ליוקר המחיה - החל מהלינה היקרה, עבור במזון ובבילויים ועד למחירי התחבורה הציבורית. תיירים רבים שמגיעים מאירופה בטיסות מוזלות, מופתעים לגלות כי החופשה בארץ יקרה, ואף כותבים על כך ברשתות החברתיות ובאתרים שונים. אלא שמהסקר עולה כי 87.2% מהתיירים סבורים כי "ישראל נותנת תמורה טובה לכסף".

התשובה המפתיעה הזו ניתנה לשאלה האם לדעת המבקרים החופשה בישראל היא בבחינת "value for money", כשהתשובות דורגו מ-1 (גרוע) ועד 5 (מצוין). 87.2% העניקו את הדירוג 3-5, כלומר טוב עד מצוין, לפי החלוקה הבאה: 35% סבורים כי ישראל מספקת תמורה טובה בעד הכסף, 35.6% הגדירו את התמורה כ"טובה מאוד", ו-16.6% סברו כי התמורה שקיבלו בישראל לכספם היא מצוינת.

"הסקר מוכיח כי התיירים מאמינים שהם מקבלים תמורה עבור כספם, במיוחד כי הם מצביעים ברגליים ושבים לישראל", אמר שר התיירות, יריב לוין. לדבריו, "משרד התיירות ימשיך לתמוך בתשתיות וייתן מענקים לשם פיתוח ושיפור אטרקציות לבתי מלון מהצפון ועד הדרום בכדי, להגדיל את כמות התיירים הנכנסים ולסיים את שנת 2019 בשיא תיירות נוסף".