הסדר טיעון: תמר בן אלי הודתה בגניבה בידי מורשה ושבועת שקר

בן אלי עסקה בתקופה הרלוונטית לעובדות כתב האישום בעריכת דין • ביהמ"ש המחוזי נמנע בשלב זה מהרשעתה, זאת עד לקבלת חוות-דעת פסיכיאטרית שתבחן את כשירותה בעת ביצוע העבירות

גניבה בידי מורשה / איור: יזהר כהן
גניבה בידי מורשה / איור: יזהר כהן

מונתה כאפוטרופוסית מטעם בית המשפט וגנבה את כספי החסויים עליהם הייתה צריכה לשמור בנאמנות: פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תמר בן אלי בגין גניבה בידי מורשה (ריבוי עבירות) ושבועת שקר. כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון שהוגש לבית המשפט, ובמסגרתו הודתה הנאשמת במיוחס לה.

יחד עם זאת, בית המשפט המחוזי נמנע בשלב זה מלהרשיע את בן אלי, וזאת עד לקבלת חוות-דעת פסיכיאטרית בעניינה שתבחן את כשירותה בעת ביצוע העבירות.

על-פי הסדר הטיעון, הנאשמת תפצה את החסויים שנפגעו ממנה ב-200 אלף שקל, כאשר בכל הקשור לעונש שבית המשפט המחוזי יתבקש לגזור עליה - הצדדים לא הצליחו להגיע לכדי הסכמה.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד ראאד ענוז במסגרת הסדר הטיעון, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום עסקה הנאשמת בעריכת דין. במסגרת עיסוקה מונתה בן אלי (39) כאפוטרופוסית מטעם בתי המשפט לענייני משפחה בתל-אביב ובראשון-לציון של 4 חסויים. לפי העובדות בהן הודתה בן אלי, לאחר מינויה כאפוטרופוסית של החסויים, נמסרו בידיה סמכויות הפיקוח על התנהלותם של האחרונים, ובכלל זה השליטה על חשבונות הבנק שלהם, אותם היה עליה לנהל בנאמנות, לדאוג להם, לשמור אותם, להשקיעם, לפתחם ולפעול ביחס אליהם במסירות ולטובת החסויים.

בכתב האישום הודתה בן אלי, שיוצגה על-ידי עורכי הדין רונן רוזנבלום ודני גרינברג, ב-4 אישומים שונים של גניבה בידי מורשה. כך, מפורט כי בתאריך 2.3.14 מונתה הנאשמת כאפוטרופוסית של א.א. פחות מחודש לאחר מינויה העבירה הנאשמת מחשבונה של החסויה בבנק לאומי לחשבונה של החסויה בבנק מזרחי כ-1.9 מיליון שקל. לאחר מכן, ב-8 הזדמנויות שונות במהלך חודשים מאי-ספטמבר 2014, העבירה הנאשמת מחשבונה של החסויה בבנק מזרחי לחשבונה של הנאשמת סכומי כסף בסך כולל של 340,000 שקל.

אישום נוסף בו הודתה בן אלי מיוחס למעשים שביצעה במסגרת תפקידה כאפוטרופוסית של ב.ב. בחודש נובמבר 2012 העבירה הנאשמת את שווי תיק ניירות הערך של החסויה, בסך 130,000 אלף שקל, מחשבון הבנק של החסויה לחשבונה של הנאשמת ולבסוף מימשה אותו וקיבלה תמורתו 130,000 שקל, בהם השתמשה לצרכיה הפרטיים. בנוסף, ב-20.5.13 הגישה הנאשמת לבית המשפט פירוט בעניינה של ב.ב., תוך שהיא משמיטה כי בין נכסיה נכלל במקור תיק ניירות ערך, וכן מסרה ביודעין תצהיר שקר בפני עורך דין, לפיו הפירוט משקף את מלוא נכסיה וחובותיה של ב.ב.

לפי שני אישומים נוספים בהם הודתה כאמור בן אלי, ב-7 הזדמנויות שונות העבירה הנאשמת מחשבון הבנק של שני חסויים (ג.ג. ו- ד.ד.) לחשבונה כספים אותם קיבלה עם ייפוי-כוח לעשיית שימוש בהם לטובת החסויים. בעניינו של ג.ג. השיבה הנאשמת את אשר לקחה (סכום בגובה כ-23 אלף שקל). לעומת זאת, במקרה של ד.ד. משכה הנאשמת במזומן מחשבונו של החסוי וכן העבירה מחשבונו לחשבונה סכום כולל של 80,000 שקל.

התלונה נגד הנאשמת הוגשה על-ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים לאחר חקירה שביצע במסגרת תפקידו כמפקח על אפוטרופוסים. אחרי שחקירת האפוטרופוס הכללי העלתה כי קיים חשד למעילה בכספי החוסים, הוגשה על-ידו תלונה למשטרת ישראל - יחידת ההונאה של מחוז תל-אביב, שניהלה את החקירה.

מהנאשמת תמר בן אלי ובאי-כוחה לא נמסרה תגובה.