שוורץ: "לא מספיק מוצר נהדר, מצפים גם למעורבות חברתית"

כך אמר היום ג'ף שוורץ, לשעבר מנכ"ל טימברלנד, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" •  "בלתי מתקבל על הדעת, שילד שמגיע מהפריפריה, יגיע פחות רחוק מאשר מי שגדל בגוש דן"

"בעבר, צחקו עלי כשהסתכלתי לא רק על רווח, אלא גם על מטרה. כיום אין אף חברה מבין ה-'פורצ'ן 500', שלא מציבה לעצמה מטרות, בצד הרווח, ולא עוסקת בעשייה חברתית", כך אמר הערב ג'ף שוורץ, לשעבר מנכ"ל טימברלנד, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". טימברלנד נוסדה על ידי משפחתו של שוורץ, והגיעה להיקף של מיליארדי דולרים. שוורץ הוא מייסד ארגון מעוז, המקדם מנהיגות חברתית-כלכלית.

שוורץ סיפר על דרכה של טימברלנד, מחברה משפחתית המייצרת נעליים ובגדים, שהתעקשה לקיים גם מטרות חברתיות בצד רווחיה. בעוד שבעבר, היא היתה נטע זר בין החברות, הרי שכיום, כל החברות הגדולות מציבות גם מטרות מלבד מטרת הרווח, וכן מפרטות את העשייה החברתית שלה. "לא מספיק שיש לך מוצר נהדר, וגם הצרכנים מצפים היום מחברות שיהיו מעורבות בעשיה חברתית. הצרכנים חכמים ועשייה חברתית כיום נדרשת".

שוורץ התייחס למציאות בישראל ולפערים הגדולים בין עשירים לעניים. לדבריו, "בלתי מתקבל על הדעת, שילד שמגיע מהפריפריה, יגיע פחות רחוק מאשר מי שגדל בגוש דן. תגידו לי מאיפה הילד, ואני אומר לכם לאן הוא יגיע. הפערים האלו בלתי אפשריים".

לדברי שוורץ, אין כל בעיית מנהיגות בישראל. "נמאס לי לשמוע את האמירה הזו", אמר. "יש לנו מנהיגות, ואנו צריכים שהשלטון שבחרו בו, ישקף את הערכים שאנו מאמינים בהם. ישראל יכולה לסגור פערים".