חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן ניצלה את הירידה במניות שגריר לרכישת 10% מהן

בהשקעה של כ-12 מיליון שקל באמצעות חברת DBSI רכשו בן שלום ודותן כ-10% מהון שגריר והגיעו להחזקה של כ-41% • צניחת הערך אצל שגריר בשנה האחרונה נרשמת על רקע הרעה בתוצאותיה הכספיות, וזאת בעיקר בשל חולשה בפעילות מיזם הרכב השיתופי Car2Go

יוסי בן שלום וברק דותן, בעלי השליטה בחברת שירותי הדרך שגריר  מנצלים ירידה דו-ספרתית שמציגה מניית החברה בשנה האחרונה להגדיל את החזקותיהם בה. בהשקעה של כ-12 מיליון שקל באמצעות חברת DBSI רכשו השניים כ-10% מהון שגריר, והגיעו להחזקה של כ-41%.

הגדלת ההחזקות  של DBSI בשגריר (העסקה המרכזית)
 הגדלת ההחזקות של DBSI בשגריר (העסקה המרכזית)

די.בי.אס.איי רכשה אתמול בעסקה מחוץ לבורסה את עיקר נתח המניות המדובר במחיר מניה של קצת יותר מ-14 שקל, ובתמורה כוללת של כ-11 מיליון שקל. זאת לאחר שבימים הקודמים אספה נתחים מצומצמים יותר ממניות שגריר, במחירים דומים ובהשקעה של כמה מאות אלפי שקלים.

מחיר המניה ברכישות דומה לשווי המניה בבורסה, וזאת אחרי צניחה של כ-30% שהיא מציגה מתחילתה של 2018, שהביאה את שגריר לשווי נוכחי של כ-120 מיליון שקל.

ככל הידוע, בצד המוכר עומדת בין היתר קרן נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה, שלגביה שגריר דיווחה הבוקר כי חדלה להיות בעלת עניין בחברה, בעקבות מכירה של כ-6% ממניות שגריר, שאותה ביצעה נוקד בתמורה כוללת של כ-7 מיליון שקל.

צניחת הערך אצל שגריר בשנה האחרונה נרשמת על רקע הרעה בתוצאותיה הכספיות, וזאת בעיקר בשל חולשה בפעילות מיזם הרכב השיתופי קארטוגו (Car2Go). בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 צמחו הכנסותיה של שגריר בכ-3% ל-170 מיליון שקל, אולם החברה סבלה מירידה ברווח הגולמי והתפעולי, והרווח הנקי שלה הסתכם בפחות מ-2 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 14 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2017.

כאמור עיקר עיסוקה של שגריר הוא אספקת שירותי רכב שונים לחברות ביטוח, דוגמת שירותי דרך, מרכזי שירות לרכב, שירותים לדירה ועוד, נוסף על החזקת שליטה (מעל 80%) בקאר2גו. הפסדיו התפעוליים של המיזם בין ינואר לספטמבר 2018 התקרבו ל-6 מיליון שקל. מוקדם יותר השנה הביעה שגריר נכונות לצרף שותף לפעילות המיזם.