העלייה בתעריפי המים התמתנה ל-4.12% - במקום 4.52%

זאת בשל מיתון עליית תעריפי החשמל • משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ-15 מ"ק לחודש, תשלם כ-5 שקלים נוספים בחשבון המים החודשי

ברז מים / צילום: shutterstock
ברז מים / צילום: shutterstock

בשל מיתון עליית תעריפי החשמל, תתמתן גם העלייה בתעריפי המים ותעמוד על 4.12% במקום 4.52%, כפי שהוערך לפני כשבועיים - כך הודיעה היום (א') רשות המים.

לאור המיתון הצפוי בעליית תעריפי החשמל, המשפיעים על עלויות משק המים - התפלה, שאיבה, הולכה, טיפול בשפכים והשבת קולחין (משק המים הוא צרכן החשמל הגדול במדינה) - אישרה מועצת רשות המים (בישיבתה מיום חמישי) את התמתנות העלייה בתעריפי המים לבית בהתאמה.

מרבית עליית תעריפי המים נדרשת בשל ההגדלה הניכרת בכמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה (בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים) וההרחבה המשמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק הארצי והעירוני (חברת מקורות, איגודי ערים/מתקני טיהור שפכים, ספקים מקומיים ותאגידי מים וביוב), כמו גם גילום עדכון עליית המדד מחודש יולי 2018 ועד דצמבר 2018 (מדד חזוי), כולל האצת השקעות להקטנת השפעות הבצורת המתמשכת.

חשוב לציין כי על-פי חוק, תעריפי המים מתעדכנים פעמיים בשנה (תחילת ינואר ותחילת יולי), וזאת בשל החוק המחייב את תעריפי המים לשקף את עלותם האמיתית. בנוסף, עליית התעריף מגיעה לאחר הורדה מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע בתעריפי המים והביוב למגזר הביתי ב-5 השנים האחרונות.

התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד מחודש ינואר 2019 על 6.880 שקלים למ"ק (במקום 6.608 שקלים), ואילו התעריף לכל כמות נוספת מעבר לכמות המוכר (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-12.955 שקל למ"ק (במקום 12.443 שקל למ"ק).

המשמעות של שינוי התעריפים הוא כי משפחה ממוצעת בת 4 נפשות הצורכת כ-15 מ"ק לחודש, תשלם כ-5 שקלים נוספים בחשבון המים החודשי.