מנכ"לית ראשונה של קופת חולים בישראל: סיגל רגב רוזנברג נבחרה למנכ"לית מאוחדת

רגב רוזנברג היא סמנכ"לית וראש חטיבת התכנון בכללית, ועד יוני האחרון הייתה סמנכ"לית הכספים של מאוחדת במשך חמש שנים • בחודשים האחרונים בחנה ועדת איתור בראשות השופט אליקים רובינשטיין יותר מ-20 מועמדים לתפקיד

סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית קופת חולים מאוחדת /  צילום: רועי בן משה
סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית קופת חולים מאוחדת / צילום: רועי בן משה

סיגל רגב רוזנברג נבחרה אתמול בערב למנכ"לית מאוחדת. כך הודיע דירקטוריון הקופה שנדרש להכריע בין שני מועמדים סופיים: רגב רוזנברג וד"ר ארז און מנכ"ל המרכז הרפואי פוריה בטבריה. מדובר באישה הראשונה בתפקיד מנכ"לית קופת חולים בישראל.

רגב רוזנברג כיהנה כסמנכ"לית וראש חטיבת התכנון בכללית בתפקידה האחרון והייתה עד יוני סמנכ"לית הכספים של מאוחדת במשך חמש שנים. בחודשים האחרונים בחנה ועדת איתור בראשות השופט אליקים רובינשטיין למעלה מ-20 מועמדים לתפקיד, בהם מועמדים מתוך הקופה ומחוץ לה.

יו"ר דירקטוריון מאוחדת, אייל גבאי, אמר כי: "סיגל רגב רוזנברג תהא לא רק האישה הראשונה שמנהלת קופת חולים בישראל, אלא גם זו שתצעיד את מאוחדת להישגים חדשים באיכות השירות הרפואי, באיכות הניהול ובאיכות השירות לבריאותם ורווחתם של לקוחות מאוחדת, רופאיה ועובדיה".

רגב רוזנברג אמרה: "אני נרגשת לחזור למשפחת מאוחדת. אני חוזרת בכוחות מחודשים להרים את הרף למדרגה נוספת ולהוביל את מאוחדת להישגים חדשים בכל תחומי הפעילות".

רגב רוזנברג גדלה בכללית והצטרפה למאוחדת עם מינוי של וורמברנד למנכ"ל, ב-2013. היא הייתה שותפה מרכזית בהסכמי הייצוב שעליהם חתמה מאוחדת ל- 2014-2016 , ובתהליך ההבראה שעברה הקופה, במסגרתו צומצם גירעונה ב-70%, מ-200 מיליון שקל ב-2013, ל-67 מיליון שקל בשנה שעברה. יש להעריך שעזיבתה של רגב רוזנברג את מאוחדת ביוני הייתה על רקע תחושתה שלא תיבחר להחליף את וורמברנד לכשיפרוש. היא גם בין המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל כללית, תפקיד בו זכה בספטמבר בסופו של דבר פרופ' אהוד דודסון.

לרגב רוזנברג תואר ראשון בכלכלה, מתמטיקה ומדעי המחשב והיא מוסמכת (MA) בכלכלה מאוניברסיטת בן-גוריון. בין התפקידים שמילאה בעבר בכללית: ראש אגף תכנון ומדיניות בריאות; מנהלת כספים מחוזית; וראש אגף בקרה ומידע.

מאוחדת היא קופת החולים השלישית בגודלה בישראל. היא מבטחת כמיליון ומאתיים אלף אנשים ותקציבה השנתי 6.5 מיליארד שקל.