מייסד טיב טעם: הוצאתי 106 מיליון שקל בשבע שנים

עוד טוען קובי טריביטש בתגובה לבקשת המנהל המיוחד לנכסיו, שבה נטען כי הבריח נכסים, כי הוצאות המחייה של משפחתו בין השנים 2010 ל-2017 עמדו על כ-8 מיליון שקל • טריביטש: "המנהל המיוחד מכפיש את שמי"

קובי טריביטש / צילום: תמר מצפי
קובי טריביטש / צילום: תמר מצפי

איש העסקים קובי טריביטש, מייסד טיב טעם, המצוי בעיצומם של הליכי פשיטת רגל בגין חובות בסך של כ-19 מיליון שקל, תקף היום (ה') בחריפות בתגובה שהגיש לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב את המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד אופיר פדר.

לטענת טריביטש, עו"ד פדר "שוב בוחר להכפיש את שמו", כשטוען שהוא "מנסה להסתיר את נכסיו או פועל להברחת נכסיו". עוד נטען בתגובת טריביטש, כי "ניסיונותיו של המנהל המיוחד לשוב ו'לצייר' את החייב (טריביטש) כמי שמבריח נכסים ופועל בחוסר תום, דינה כישלון - החייב אינו מסתיר דבר, כל פעולותיו אשר נעשו בנכסיו במהלך השנים תוארו בדוחות כספיים".

לדברי טריביטש, קריסתו הכלכלית ארעה בשל מעשי מרמה להם הוא נפל קורבן. "ייתכן והגיע העת שהמנהל המיוחד יפנה את מאמציו לחקור ולתבוע את האחראים לקריסת שוק האוכל אלנבי רוטשילד ועסקיו של החייב, אלו אשר פעלו במרמה מאחורי גבו במזימה להפילו ולהביאו לכדי פשיטת רגל", ציין בתגובה.

את התגובה הגיש טריביטש כמענה לבקשת עו"ד פדר לחייב את טריביטש למסור מידע מדויק בנוגע לפעילות העסקית שלו הנובעת ממכירת מניותיו בחברת טיב טעם, עסקה אשר לפי הערכת המנהל המיוחד הניבה לטריביטש סכום של כ-93 מיליון שקל.

במסגרת בקשת המנהל המיוחד, לה כאמור הגיב היום טריביטש, טען פדר כי עולה חשד ממשי שמא טריביטש מסתיר כספים מנושיו, וביקש מבית-המשפט כי יורה לטריביטש להבהיר "להיכן נעלמו כלל התקבולים" שקיבל טריביטש בגין מכירת מניותיו בטיב טעם בשנים שקדמו לקריסתו הכלכלית.

לטענת טריביטש, עו"ד פדר האשים אותו שלא בצדק בכך שפעל בחוסר תום לב, מבלי שפנה אליו קודם לכן בבקשה לקבל את המידע מושא הבקשה. עוד טען טריביטש בתגובה שהגיש, כי הוא "משתף פעולה באופן מלא עם המנהל המיוחד ומוסר לו כל מידע שיש בידיו או מפנה את המנהל המיוחד לגורמים שיש בידם את המידע".

לדברי טריביטש, הוא "לא ניסה להסתיר (דבר)! אודות קבלת תמורה ממניותיו". עוד טען בתגובה: "מדוע משתמש המנהל המיוחד במילה 'הסתרה' כאשר החייב מסר כל מידע שהיה ברשותו בנוגע לעסקאות אלו?!"

טריביטש טוען כי הוא "ניהל אימפריה קמעונאית עם אלפי עובדים ולאחר מכן ניסה את מזלו בעסקאות שונות אשר לצערו הרבה כשלו". לדבירי טריביטש, ניהול עסקיו היה נתון בידי משרד רואי חשבון ומנהלת חשבונות וכי הוא "לא שמר מסמכים הנוגעים לעסקיו".

טריביטש מציין בתגובתו כי אינו מסוגל לספק את המידע שהתבקש, בין היתר משום ש"אין בידו את הידע החשבונאי לכך", ומתחייב לשתף פעולה עם כל "איש מקצוע חשבונאי" שיבצע חקירה בהתאם לדרישתו של המנהל המיוחד.

בתגובה מפרט טריביטש את הוצאותיו בין השנים 2017-2010 אשר הגיעו לסך כולל של כ-106 מיליון שקל, מתוכם כ-30 מיליון שקל הם הפסדים בשל עסקאות כושלות שבצע; כ-4.2 מיליון שקל היוו השקעה בשותפות במסעדות בשוק אלנבי רוטשילד; 24 מיליון שקל החזר חוב לבנק לאומי; כ-12.5 מיליון שקל חוב לבנק הפועלים; וכ-6.7 מיליון שקל הפסיד בשוק ההון.

עוד עולה מפירוט ההוצאות שהגיש טריביטש, כי הוא הוציא 2 מיליון שקל לשם תמיכה וסיעוד באמו המנוחה, וכי הוצאות המחייב שלו ושל משפחתו עמדו על 8 מיליון שקל במהלך התקופה שבין 2010 ל-2017, מתוכם כחצי מיליון שקל שהוצאו בעבור בר המצווה של בנו.

*** גילוי מלא: ליאת רון, בת זוגו של קובי טריביטש, כותבת ב"גלובס"