רשות ניירות ערך חושדת: סוחר ני"ע לשעבר בבנקים מזרחי ואוצר החייל ביצע מאות עסקאות תרמיתיות

לפי החשד, מיכאל בביצקי, סוחר ניירות ערך לשעבר מבנק מזרחי ובנק אוצר החייל, ביצע מאות עסקאות תרמיתיות והשפיע על שערי מניות במיליוני שקלים, במטרה לגרוף רווח על חשבון לקוחותיו • תיק החקירה בעניינו הועבר לפרקליטות

עוד סוחר שביצע תרמית מניות על חשבון לקוחותיו? רשות ניירות ערך ממליצה לפרקליטות על העמדתו לדין של סוחר ניירות ערך לשעבר בבנק המזרחי ובנק אוצר החייל, אשר על-פי החשד ביצע כ-1,200 עסקאות מתואמות בין חשבונות לקוחותיו לבין חשבונותיו האישיים וחשבון הוריו והשפיע על שערי מניות במיליוני שקלים, זאת במטרה לגרוף רווח תרמיתי על חשבון לקוחותיו.

תיק החקירה של הסוחר, מיכאל בביצקי, הועבר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר העבירה למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), לצורך בחינה האם יש להגיש נגדו כתב אישום או לא.

על הבקשה לשחרור בתנאים מגבילים של בביצקי עולה כי על-פי החשד, במהלך השנים 2017-2012 ביצע בביצקי, סוחר ניירות ערך, אשר עבד בחלק מהמועדים הרלוונטיים לחשדות בבנק המזרחי ובבנק אוצר החייל, מאות עסקאות תרמיתיות בניירות ערך, תוך השפעה בוטה על שערי ניירות ערך לאורך זמן, ובהיקפים של מיליוני שקלים, במטרה לגרוף רווח תרמיתי על חשבון לקוחותיו.

על-פי ממצאי החקירה, פעל בביצקי באמצעות 3 חשבונות על-שמו ועל-שם בני משפחתו וניהל חשבונות רבים ושונים של למעלה מ-20 בעלי חשבונות שונים. במסגרת פעילותו באותם חשבונות ביצע בביצקי, על-פי החשד, כ-1,200 עסקאות מתואמות בין חשבונות הלקוחות לבין חשבונותיו האישיים וחשבון הוריו, או בין חשבונות הלקוחות לבין עצמם, תוך ביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, ניהול תיקים ללא רישיון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון.

כתוצאה ממעשיו גרף החשוד לחשבונותיו רווחים תרמיתיים בסך של מאות אלפי שקלים, על חשבון יתר חשבונות הלקוחות, להם נגרמו הפסדים גדולים כתוצאה מהפעילות התרמיתית.

על-פי החשד, בביצקי פעל במסחר במרבית החשבונות על-ידי מתן הוראות דרך האינטרנט באמצעות שם משתמש וסיסמה לחשבון, שאותם קיבל מבעלי החשבונות לבקשתו, ואותם ניצל לפעולות התרמיתיות בחשבונם.

*** חזקת החפות: מיכאל בביצקי לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. החקירה הסתיימה, אך לא ידוע כעת האם יוגש כתב אישום וכיצד יתנהלו ההליכים הפליליים. יש לזכור כי חשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.