רות חשין רכשה פנטהאוז בעיר הלבנה בתל-אביב ב-47 מיליון שקל

הפנטהאוז, שמכר תושב צרפת, ממוקם בקומה החמישית בפרויקט לנוקס בפינת הרחובות אחד העם ונחמני • שטח הדירה 230 מ"ר ובנוסף מרפסת בשטח 160 מ"ר

רות חשין / צילום: אביב חופי
רות חשין / צילום: אביב חופי

עסקת יוקרה בעיר הלבנה: אלמנתו של שופט בית המשפט העליון, מישאל חשין ז"ל, רות חשין, רכשה פנטהאוז בפרויקט לנוקס ברחוב אחד העם 47-45 פינת נחמני בתל-אביב, תמורת 47 מיליון שקל. העסקה בוצעה כבר בחודש אפריל 2018, ועל פי נתוני רשות המסים, מדובר בפנטהאוז בן 4 חדרים בקומה החמישית והאחרונה של הפרויקט, בשטח של 230 מ"ר ועוד 160 מ"ר מרפסת במפלס אחד, עם שלוש חניות וארבעה כיווני אוויר. הערת אזהרה לטובת חשין נרשמה ב-29 באפריל, והמוכר הוא תושב צרפת.

מדובר בפרויקט יוקרתי באזור ההכרזה של אונסק"ו, שהוקם במסגרת שימור "בית הציפורן" וכולל 24 דירות יוקרה. באוקטובר 2013 חשף "גלובס" כי מייסד אמדוקס אבי נאור רכש טריפלקס בן שלושה מפלסים ב-80 מיליון שקל, בקומות 4-2 בפרויקט. בקומה החמישית ממוקם הפנטהאוז שרכשה חשין.

חשין, בת 81, היא ממייסדי קרן ירושלים ועמדה בראשה במשך 45 שנה. במשך השנים גייסה חשין למוסדות שונים בירושלים יותר מ-5 מיליארד שקל.

חשין היא בת לאחת המשפחות הוותיקות והידועות בארץ. היא נינתו של יואל משה סלומון, ממייסדי פתח תקווה. סבה היה ממייסדי חברת טבע, ואביה היה מנכ"ל החברה. אחותה דליה היא אלמנתו של אלי הורוביץ, שעמד שנים רבות בראש טבע, וחשין עצמה כיהנה בדירקטוריון החברה.

חשין נישאה לשופט מישאל חשין, שהיה שופט בבית המשפט העליון. בני הזוג היו נשואים עד מותו של חשין בשנת 2015. לבני הזוג נולדו שלושה ילדים: אפרת, שניאור ויואל. שניאור ז"ל נהרג ב-2010 מפגיעת מכונית כשרכב על אופניים.