עיריות מטרילות: מה התחולל בליל הסילבסטר בעמודי הפייסבוק הישראליים הגדולים

עיריית תל-אביב התחילה מפוסט עוקצני שכוון לעיריית ירושלים דקה לפני חצות - אך נדמה שאף רשות מקומית, חברה מסחרית או עמוד פייסבוק ישראלי גדול אחר לא התאפק מלהצטרף למסיבה

עיריות מטרילות \ צילום מסך פייסבוק
עיריות מטרילות \ צילום מסך פייסבוק

החגיגות לציון השנה האזרחית החדשה לא פסחו אמש (ב') גם על זירת עמודי הפייסבוק הישראלית, עם מסיבת בדיחות סוערת שנמשכה אל תוך השעות הקטנות של הלילה (ואל תוך צהרי יום המחרת) בין החשבונות של העיריות והראשויות האזוריות השונות לצד ארגונים חברתיים, חברות מסחריות ואנשי תקשורת.

הכול התחיל מפוסט שהועלה מחשבונה של עיריית תל-אביב-יפו דקה לפני חצות הלילה: "עיריית ירושלים, ערה?". הבירה, שתויגה בפוסט, ענתה בתגובות "מה קרה? קצת קר אז נזכרת בי?" - ומשם החל מחול של עשרות אלפי תגובות, לייקים ושיתופים, רבים מהם מחשבונות פייסבוק רשמיים של גופים גדולים אחרים, מעיריית הרצליה ושדרות דרך אינטל וקופת-חולים כללית ועד בורגר קינג והחברה להגנת הטבע.

"תכבו את האור, אנשים מנסים לישון כאן", ענתה חברת החשמל לישראל. גם צה"ל לא נשאר חייב והגיב מעמוד הפייסבוק הרשמי שלו כי "אפשר כבר ללכת לישון בשקט, חיילי צה"ל שומרים עליכם".

מותג הקונדומים דורקס לא הצליח להתאפק וכתב: "עיריות יקרות, מה שלא עשיתן אתמול בלילה, מקווים שנזהרתן שלא תצא לכן פתח-תקווה", והתגובה האחרונה (נכון לכתיבת שורות אלה) הגיעה מארגון זק"א: "הגענו אחרונים, כרגיל. אם צריך לאסוף מישהו - דברו איתנו".

על המהלך השיווקי אחראים אנשי הסושיאל של עיריית תל אביב - מיכאל לכיש, עדי אזולאי ורועי כהן שחתום על הפוסט - בניהולה של סגנית הדובר ליהי טישלר.

לשרשור המלא: