נטפליקס נכנעה לסעודים: הסירה פרק שביקר את יורש העצר

שירות הסטרימינג הבינלאומי נכנע ללחץ הממלכה הסעודית והסיר פרק מהתוכנית הקומית-פוליטית "אקט פטריוטי עם חסן מינאז'" שביקר את הממלכה ויורש העצר מוחמד בן סלמאן • נטפליקס: "אנו תומכים מאוד בחופש אמנותי והסרנו את הפרק רק בערב הסעודית אחרי שקיבלנו בקשה בעלת תוקף משפטי, על-מנת שנעמוד בחוק המקומי"

הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן / צילום: רויטרס
הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן / צילום: רויטרס

נטפליקס הסירה פרק מתוכנית בהפקתה מהשירות בערב הסעודית, בעקבות בקשה רשמית של הממלכה. הפרק מהתוכנית הקומית-פוליטית "אקט פטריוטי עם חסן מינאז'" (Patriot Act with Hasan Minhaj) נקרא "ערב הסעודית" והתמקד בביקורת של הקומיקאי מינאז' כלפי הממלכה ויורש העצר מוחמד בן סלמאן, בעקבות רצח עיתונאי ה"וושינגטון פוסט", ג'מאל ח'אשוקג'י, בקונסוליה הסעודית בטורקיה.

במהלך הפרק, ששודר בארה"ב לראשונה בחודש אוקטובר, מינאז' אמר בין היתר כי "עכשיו יהיה הזמן הנכון לבחון מחדש את היחסים שלנו עם ערב הסעודית. אני אומר את זה בתור מוסלמי ואמריקאי". בנוסף, מינאז' ביקר את הממלכה על מעורבותה במלחמת האזרחים התימנית, תיאר אותה כאוטוקרטיה וקרא לחברות טכנולוגיה להפסיק לקבל מימון מהממלכה, שמשקיעה באובר, בקרן ויז'ן של סופטבנק ועוד.

לאחר דיווחים על הסרת הפרק ב"פייננשל טיימס" ובכלי תקשורת נוספים, נטפליקס אישרה כי הסירה אותו מהשירות במדינה בשבוע שעבר, בעקבות בקשה מרשות התקשורת וטכנולוגיית המידע של הממלכה. בבקשה נאמר כי הפרק הפר את החוק הסעודי נגד פשעי סייבר.

"אנו תומכים מאוד בחופש אמנותי והסרנו את הפרק רק בערב הסעודית אחרי שקיבלנו בקשה בעלת תוקף משפטי, על-מנת שנעמוד בחוק המקומי", נמסר מנטפליקס ל"פייננשל טיימס". החברה מסרה כי הרשות הסעודית ציטטה בבקשתה את סעיף 6 של החוק, לפיו "הפקה, הכנה, שידור או אחסון של חומר שפוגע בסדר הציבורי, בערכים דתיים, במורל הציבורי או בפרטיות, באמצעות רשת מידע או מחשבים" הוא פשע שהעונש בגינו הוא עד 5 שנים בכלא וקנס של עד 3 מיליון ריאל סעודי (800 אלף דולר).

לפי דיווחים, הפרק עדיין זמין לצפייה בערב הסעודית דרך הערות הרשמי של התכנית ביוטיוב.