רשות ההגבלים הכריעה בסכסוך: אילצה את פרטנר לשלם לבזק 8 מיליון שקל

בזק דרשה מפרטנר תשלום בעד שימוש ברשת עבור שירותי הטלוויזיה שלה

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי / צילום: סיון פרג'

רשות ההגבלים העסקיים אילצה את פרטנר לשלם לבזק 8 מיליון שקל, שפרטנר עיכבה עד לסיום מחלוקת בינה לבין בזק. המחלוקת נגעה לטענה של פרטנר, לפיה בזק לא מאפשרת לה לממש הנחה שמגיעה לה בגין תעבורת אינטרנט. במקביל, בזק ביקשה לבטל לחלוטין את ההנחה שנקבעה בתנאי מיזוג בזק-yes - וגם לכך התנגדה הרשות.

המחלוקת בין החברות נוגעת לפרשנות סביב תנאי המיזוג. הרשות קבעה כי "אי-חיוב ספקי אינטרנט (ISP) בגין צריכת שירותי אינטרנט, הנובעת משידורי טלוויזיה רב-ערוצית על גבי האינטרנט. משמעות הדבר היא כי במסגרת חיובם של ספקי האינטרנט בתשלום בגין חיבורם לתשתית האינטרנט של בזק ('תשלומי גיגות'), בזק תפחית את החיובים הנובעים מצפייה בשידורי טלוויזיה רב-ערוצית על גבי רשת האינטרנט".

פרטנר דרשה שההפחתה תיושם גם במסגרת מדיניות משרד התקשורת, כחלק מ"השוק הסיטונאי". בזק התנגדה לדרישה, ופרטנר פנתה בתלונה לרשות ההגבלים. בינתיים פרטנר גם החליטה לקזז לבזק את ההנחה שסברה שמגיעה לה.

רשות ההגבלים קבעה בסופו של דבר שכי הפרשנות של פרטנר מוטעית. הרשות לא התערבה בסכסוך המסחרי בין החברות, אך לאור קביעתה, פרטנר נאלצה לשלם את הסכום שקיזזה בהיקף של 8 מיליון שקל.