תמ"א 38: שני בניינים ישנים בהרצליה יהפכו לבניין אחד חדש

שני בניינים סמוכים ברחוב השרון בהרצליה נהרסו באותו יום • במקום 8 דירות ייבנו 29

השרון 19–21, הרצליה / צילום: גוגל סטריט.
השרון 19–21, הרצליה / צילום: גוגל סטריט.

סיפור הבניין: 

הבניינים המקוריים ניצבו על שתי חלקות נפרדות, ובכל אחד מהם בניין בן ארבע דירות. באמצעות הליך של רישום משותף תוכנן בניין אחד גדול על שטח שתי החלקות. "לקח הרבה זמן לקבל אישורים, אבל מאז הכל רץ", מספר אחד מבעלי הדירות. "אצלנו כולם היו בעד, כי הבניין היה ישן מאוד, מלפני 50-60 שנה, וגם בבניין השני הסכימו מהר. הרסו את שני הבניינים באותו יום".

התמורה ליזם:

היזם יבנה 29 דירות חדשות בבניין חדש, שמהן 21 דירות מיועדות לשיווק, בהן 2 דירות גן עם חצר בשטח 110 מ"ר, דירות רגילות בשטח ממוצע של 100 מ"ר, ועוד 2 דירות פנטהאוז בשטח 130 מ"ר כל אחת.

התמורה לדיירים:

דירות חדשות בבניין חדש, עם מעלית ולובי. הדירות החדשות יהיו בשטח שבין 70-90 מ"ר, בתוספת מרפסות שמש בשטח של 14-22 מ"ר. לכל דירה חניה בחניון תת קרקעי. הדיירים התפנו לפני ההריסה וקיבלו מראש שכר דירה לשנתיים.

חניה:

2 מרתפי חניה קונבנציונליים. לדברי האדריכל, רמפת הכניסה אל מרתפי החניה של הפרויקט תהווה "זיקת הנאה" משותפת וכניסה לכמה מרתפי חניה נוספים, העתידים להיבנות במתחם המגרשים הסובב, שהוא חלק מתכנית פינוי-בינוי שיזמה עיריית הרצליה.

לו"ז:

הבניין הישן נהרס ב-2017, הפרוייקט נמצא בבנייה ומיועד לאכלוס בעוד 6-10 חודשים.

מיקום מדויק: השרון 19-21 הרצליה

המצב הקודם: שני בנייני מגורים שנבנו בשנות ה-60, הכוללים 8 דירות (4 דירות בכל מבנה) בשטח ממוצע של כ-70 מ"ר. בבניינים שנהרסו לא היו מעלית, ממדי"ם, מרפסות, או מרתפי חניה.

יזם: חברת י.צ. פנלב,

מבצעת: חברת מליבו.

אדריכל: משרד האדריכלים HNA, אדריכל הראל ניר

ניהול ופיקוח: אינג' מורט ארויו

השרון 19-21, הרצליה / צילום: בר־אל. הדמיה: אסף פרץ
 השרון 19-21, הרצליה / צילום: בר־אל. הדמיה: אסף פרץ