אדמה השיקה מרכז מחקר ופיתוח בנאות חובב

וגם: מי טוען שאין ולא יהיה תחליף להון האנושי

מימין: אלעד שבתאי, חן ליכטנשטיין, רוביק דנילוביץ /צילום: עוזי אברהם
מימין: אלעד שבתאי, חן ליכטנשטיין, רוביק דנילוביץ /צילום: עוזי אברהם

יצרנית חומרי ההדברה אדמה חנכה היום מרכז מחקר ופיתוח גלובלי בנאות חובב שבנגב, בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים. במרכז מועסקים למעלה מ-100 חוקרים וכימאים, והוא יהווה מוקד לשיתוף פעולה בין האקדמיה לתעשייה, ואבן שואבת למיטב הכישרונות המדעיים מהארץ ומהעולם שיוכלו לממש מחקר הלכה למעשה.

בטקס שנערך הבוקר בהשתתפות ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' וגדי אלפסי, ראש מועצת נאות חובב, אמר מנכ"ל אדמהחן ליכטנשטיין, כי "בהסתכלות על עתיד החברה והתעשייה ככלל, הצלחה שלנו בשוק הגלובלי והתחרותי נשענת על יכולות המחקר והפיתוח כמנוע לצמיחה אסטרטגית. המרכז החדש בנאות חובב מאפשר לנו לשלב בין מחקר מדעי מתקדם לבין ידע מעמיק בתעשיית האגרוכימיה לטובת פיתוח מוצרים שנותנים מענה לאתגרי חקלאות בעולם".

המרכז בנאות חובב הוא קומפלקס שלם הכולל את כל שלבי הפיתוח, משלב מחקר כימי בסיסי, דרך פיתוח תהליכים וחומרים פעילים ועד למוצר הסופי עבור החקלאי. ד"ר אלעד שבתאי סמנכ"ל חדשנות, מחקר, פיתוח ורישוי באדמה ציין כי "מדובר בפלטפורמה ייחודית אשר תאפשר חיבור חזק בין המחקר האקדמי לתעשייה ובכך תהווה מוקד משיכה לאנשי אקדמיה ומחקר, פרופסורים וסטודנטים מהארץ ומהעולם, אשר ייצרו שיתופי פעולה מגוונים שיאפרו מימוש של ידע מדעי במוצרים המתקדמים של החברה".

השקת המרכז תומכת במהלך אסטרטגי של אדמה המבוסס על פיתוח מואץ של תהליכים וחומרים וניצול חלון הזדמנות בשוק בשנים הקרובות, במהלכו יפקעו פטנטים על עשרות חומרים פעילים. מרכז המו"פ החדש יקדם פיתוח מוצרים חדשניים תוך יישום טכנולוגיות מתקדמות, לצד שיפור תהליכי ייצור קיימים, שיבטיחו יתרון תחרותי בשוק הגלובלי.

מהון להון: מי טוען שאין ולא יהיה תחליף להון האנושי

נציגי ענף הקמעונאות הגיעו אתמול לאולם אווניו שבקריית שדה התעופה, שם התקיימה ועידת הקמעונאות השנתית, שהתקיימה הפעם תחת הכותרת "מגדירים מחדש את הקמעונאות בישראל".

את הכנס, אותו יזמו הפיקו מידע כנסים וקבוצת סינרגיה, הנחה תימור גורדון, מומחה לקמעונאות דיגיטלית. תומר ישראל, מנכ"ל מידע כנסים, ארזה בן-עמי ארמה ואלי מרון, מנכ"לים משותפים בסינרגיה, קיבלו את פני משתתפי הכנס, בהם: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; רמי לוי, בעל השליטה ברמי לוי שיווק השקמה; אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי; אורן רווח, מנכ"ל קבוצת אסתי לאודר ישראל ויו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר; עופר לוי, סמנכ"ל שיווק סופר פארם; רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן; שחר תורג'מן,יו"ר קבוצת בריל; עינת פורטוגלי, מנכ"לית מיניסו ישראל; טלי אורן, מנכ"לית ניאופרם; עופר שחטר, מנכ"ל פרומול; עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום; עמית זאב, מנכ"ל דור אלון מתחמים קמעוניים; רועי וולף, סמנכ"ל מצות אביב; ואחרים.

כשנשאל רמי לוי על עתיד ההון האנושי עם התקדמות הטכנולוגיה וכניסתה לתחום, הוא ענה כי "אין תחליף להון האנושי, אלא לפעמים כשאין לנו ברירה. אם יש 15 עמדות של קופאיות בסניף, וביום חמישי יש חמש קופאיות שהחליטו לא לבוא, אז אתה מחפש פתרון בהון האנושי. בלעדיו לא נוכל לייצר ולהפעיל את אותה טכנולוגיה שכולם הולכים להקים. כל האנשים שנמצאים פה - לא תוכל לראות רובוטים במקומם", אמר לוי והצביע על הקהל.

רמי שביט, אורן רווח, רמי לוי / צילום: דרור סיתהכל
 רמי שביט, אורן רווח, רמי לוי / צילום: דרור סיתהכל

נשים את הקנאביס במרכז: מה התעשייה צריכה כדי לצמוח

ארגון WomenCanCann ערך אתמול בתל אביב את הכנס הראשון שלו המיועד לבכירות בתעשיית הקנאביס. הכנס, שהתקיים ב-2BHub, אירח יזמיות ומנהלות מתחומים שונים בתעשיית הקנאביס בישראל, כשכולן הגיעו בהתנדבות. את הפאנל שנערך במקום, הנחתה גלי וינרב, כתבת הביומד והמדע של "גלובס", אז עלו על הבמה שירי עדן, מייסדת ומנכ"לית נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת לקרן הנאמנות סלע קנאביס; ד"ר אורנה דריזן, בעלי ומנכ"לית נקסטאר כימופארמה ומייסדת חברת הקנאביס נקסטייג'; נועה בראל, מייסדת שותפה בחוות הקנאביס איב; ד"ר הללי שריר, מדענית ראשית לחקר קנבינואידים וסרטן בחברת קנאביקס; ואביגיל דר, מייסדת קנאפורה קנאביס לטיפול באוטיזם וחברת מועצת המנהלים באלו"ט.

שריר הסבירה כי "לנשים יש מרחב פעולה בתעשיית הקנאביס שמתפתחת במהירות, כי הן חושבות מהר ופועלות מהר ולכן מתאימות בדיוק לקצב ההתפתחות של התעשייה. אופי ההנהגה שלנו מבוסס על שיתוף פעולה". 

אולם לדברי עדן "זה נכון שיש הרבה נשים בתעשיית הקנאביס, ועדיין הן לא נמצאות מספיק בעמדות מפתח, ולשם אנחנו בעצם שואפות. לא יאמן כמה מעט נשים פגשתי בעמדות כאלו מאז שהצטרפתי לתעשייה. אני מאמינה שעלייה במספרינו היא הכרחית לפיתוח התחום, כי היא תגביר את הלגיטימציה שלו ברמה הציבורית, תוביל לרפואה שיותר מותאמת אישית, תייצר יותר שקיפות שעדיין חסרה, ותעלה את מספר שיתופי הפעולה נטולי-האגו".

דר סיפרה על בנה הבוגר, שלו "אוטיזם בתפקוד בינוני-נמוך, והוא החל לקבל טיפול בקנאביס רפואי לפני שלוש שנים וחצי, לאחר שנים רבות של טיפול בתרופות פסיכיאטריות. אני חושבת שהצלחנו להשיג הישג גדול בעצם העובדה שהקנאביס הרפואי לאוטיזם נכנס לשיח הרפואי-מקצועי בארץ ובעולם", היא אמרה.

ארגון WomenCanCann פועל ללא מטרות רוו. הוא הוקם ביוזמת מעיין ויסברג, מנהלת קשרי החוץ של תיקון עולם; יעל זילברמן-רומנו ויועצת התקשורת רוית לברן. לדבריהן, הרעיון הוא "לייצר מרחב מקצועי ועסקי תומך, שיעניק לנשים הזדמנויות לחבור יחד, להקים מיזמים חדשים, על מנת לקדם הנהגה נשית בתחום הקנאביס הגלובלי". לכנס תרמו חברת Gynica, המפתחת טיפולים לרפואת נשים המבוססים על קנאביס; EYBNA ו-CannTech, ויקב פלטר שתרם בקבוקי יין.

דר אורנה דרזין, אביגיל דר /צילום: נועה מגר
 דר אורנה דרזין, אביגיל דר /צילום: נועה מגר

שפכו אור: מי תרמו 650 אלף שקל לנוער בסיכון

ארגון אור שלום ערך אמש בזאפה כרם ברקן, אירוע התרמה לעמותה הפועלת למען נוער בסיכון. במהלך הערב קיבלו אנשי העסקים שירלי ופרנק לואי, אות הוקרה על הקמת בית הבוגרים. לדבריהם, בני הזוג פגשו את העמותה לראשונה ב-2005 דרך עליזה אולמרט, מי שכיהנה אז כיו"ר הוועד המנהל. לואי הודה לנוכחים, והדגיש כי הקרדיט מגיע בעיקר לשירלי רעייתו, שנבצר ממנה להגיע.

ענת רמתי שעשוע, ראש הועד המנהל של העמותה, המנכ"לית טלי חלף ונעמי ליברמן, הסמנכ"לית, קיבלו בין היתר את פניהם של: מיכל ואבנר סטפק, בעל השליטה במיטב דש; מקסין פסברג, לשעבר מנכ"לית אינטל ישראל; אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד הרווחה; דודי ויסמן, לשעבר בעל השליטה ברבוע כחול; עוזי ימין; אהוד ועליזה אולמרט; דורון ספיר, מנכ"ל מגדל; יזם הנדל"ן אורן פלוטקין, שקיבל גם הוא אות הוקרה על 20 שנות התנדבות; הת'ר וביני זומר, סגן נשיא נובל אנרג'י;  גרג מייזל, מנכל קרן היסוד; שמעון ברזילי, יבואן סובארו בירושלים, שעלה על הבמה והכריז כי הוא תורם 50 אלף שקל; ואחרים. בסופו של הערב גויסו 650 אלף שקל, שיוקדשו להפעלת קייטנה לילדי העמותה.

התר, ביני זומר / צילום: אסף לב
 התר, ביני זומר / צילום: אסף לב

אביגדור קפלן, אורן פלוטקין  / צילום: אסף לב
 אביגדור קפלן, אורן פלוטקין / צילום: אסף לב

מימין לשמאל: גרג מייזל, ענת שעשוע, פרנק לאווי, נעמי ליברמן, טלי חלף / צילום: אסף לב
 מימין לשמאל: גרג מייזל, ענת שעשוע, פרנק לאווי, נעמי ליברמן, טלי חלף / צילום: אסף לב