אפל חותכת את ייצור מכשירי האייפון, טים קוק גורף שכר שיא

(עדכון) - באתר ניקיי פורסם כי החברה תייצר ברבעון הקרוב 40-43 מיליון מכשירי אייפון, במקום 48 מיליון מכשירים • חבילת התגמולים של מנכ"ל אפל זינקה ב-22% ב-2018 בזכות בונוס בהיקף 12 מיליון דולר

מנכ"ל אפל טים קוק בהשקה הערב / צילום: רויטרס
מנכ"ל אפל טים קוק בהשקה הערב / צילום: רויטרס

אפל  חותכת את היקף הייצור של מכשירי האייפון החדשים בכ-10% בשלושת החודשים הקרובים - כך דיווח האתר Nikkei Asian Review. הדיווח פורסם באתר CNBC, ואפל לא מסרה תגובה בנושא. הירידה בהיקף הייצור אינה מפתיעה שכן אפל כבר פירסמה השבוע תוצאות ראשוניות של הרבעון החולף, וציינה כי מכירות האייפון שלה נמוכות משמעותית מהתחזיות שלה. לפי הניקיי, התחזיות היו שאפל תייצר 47-48 מיליון מכשירים ברבעון, אך הכמות תרד ל-40-43 מיליון מכשירים, לפי גורמים שמעורים בנושא.

בתוך כך, מנכ"ל החברה טים קוק התראיין אתמול לג'ים קריימר ואמר כי החברה מתכננת להשיק שירותים חדשים בשנה הקרובה. קוק לא פירט, אך יכול מאוד להיות שמדובר בשירות הטלוויזיה של החברה. כמו כן, קוק ציין כי המכירות של המכשירים הלבישים - אחד ממנועי הצמיחה של החברה - עקפו כבר את המכירות של מכשירי אייפוד, בשיאן.

אפל פירסמה בשבוע שעבר מכתב למשקיעים ובו אמרה כי מלחמת הסחר בין סין לארה"ב פגעה במכירות הסמארטפונים שלה במדינה, ביחד עם האטה בקצב הצמיחה בסין. עוד מסרו באפל כי בחלק מהמדינות המפותחות היתה השפעה מקרו-כלכלית שלילית, וכן שמשתמשים משדרגים את המכשירים שלהם בפרקי זמן ארוכים יותר.

החברה רשמה ברבעון הראשון של שנת הכספים 2019 הכנסות של 84 מיליארד דולר, שנמוכות משמעותית מהתחזית של החברה להכנסות של 93-89 מיליארד דולר. האנליסטים אף היו מעט אופטימיים יותר וצפו כי ההכנסות יעמדו על 91.5 מיליארד דולר.

שכרו של קוק גבוה פי 283 משכרו החציוני של עובד אפל

אפל תגמלה את קוק ובכירים אחרים בהגדלה משמעותית של חבילת השכר שלהם בשנת הכספים 2018, כשיצרנית האייפון רשמה תוצאות טובות יותר מתחזיות המכירות והרווח השנתיות, אך התמודדה עם האטה בביצועי המכשיר הפופולרי ביותר שלה.

חבילת התגמולים של קוק בשנת הכספים שהסתיימה בספטמבר תפחה ב-22% ל-15.7 מיליון דולר, על פי מסמכים שהגישה החברה אתמול (ג') לרשויות הפיקוח. זו השנה השנייה ברציפות ששכרו של קוק עולה, והעלייה נובעת מהבונוס בסך 12 מיליון דולר שמותנה בכך, שאפל תרשום ביצועים טובים יותר מהיעדים הפיננסים שקבעה מועצת המנהלים.

העלאת השכר נחשפה שבוע לאחר שקוק שלח לבעלי המניות מכתב שבו נאמר כי אפל לא תעמוד בתחזיות ההכנסה בשלושת החודשים שהסתיימו בדצמבר. זו תהיה הפעם הראשונה בתקופה של יותר מ-15 שנים שהחברה הנמיכה את תחזית ההכנסה הרבעונית שלה. אפל אמרה שהירידה במכירות האייפון, בייחוד בסין, פגעה בתוצאות.

השכר השנתי החציוני של עובדי אפל עמד על 55,426 דולר - סכום נמוך בהרבה מ-240,430 הדולר בפייסבוק ו-197,000 דולר באלפאבית. בדומה לאמזון, שדיווחה על שכר שנתי חציוני של כ-30,000 דולר בגלל המספר העצום של עובדי המחסנים שלה, מתכווץ השכר כחציוני של אפל בשל המספר האדיר של עובדים שמאיישים את חנויותיה הקמעוניות.

שכרו של קוק בסך 15.7 מיליון הדולר כפול כמעט פי 283 משכרו החציוני של עובד אפל.