השכר שיקבל נחושתן כיו"ר קנאשור: עלות של 32 אלף שקל בחודש על 40 שעות חודשיות בלבד

היו"ר החדש של חברת הקנאביס - מפקד חיל האוויר לשעבר, עידו נחושתן - ימלא משרה חלקית (22%) תמורת שכר חודשי של 25 אלף שקל ברוטו • עם מינויו של נחושתן זינקה מניית קנאשור, והוא כבר הרוויח "על הנייר" 50% על חבילת האופציות שקיבל

עידו נחושתן, יו"ר קנאשור / צילום: סיון פרג'
עידו נחושתן, יו"ר קנאשור / צילום: סיון פרג'

תנאי שכרו של עידו נחושתן בחברת הקנאביס קנאשור  יכולים להסביר את מקור המשיכה של גורמים מלב המיינסטרים הישראלי לתחום ההרפתקני. נחושתן, לשעבר מפקד חיל האוויר ובשנים האחרונות יועץ לחברות טכנולוגיה, יקבל 25 אלף שקל ברוטו עבור תפקידו כיו"ר פעיל בחברה, בהיקף משרה של 40 שעות חודשיות (22% משרה). עלות השכר לקנאשור, כולל זכויות סוציאליות, תהיה כ-32.5 אלף שקל בחודש.

נוסף על כך, נחושתן יהיה זכאי למענק בהיקף של 5 משכורות שנתיות, אם יעמוד ביעדים שקבעה החברה. עוד יקבל נחושתן אופציות למניות החברה, בהיקף של כ-2.66% מהחברה, במחיר מימוש שווה למחיר השוק של המניה בעת המינוי שלו - 1.92 שקלים למניה. ואולם, המניות יתחילו להבשיל רק לאחר שנה, ואחר כך במנות קבועות אחת לשלושה חודשים למשך שלוש שנים.

עם מינויו של נחושתן זינקה מניית קנאשור, והוא כבר הרוויח "על הנייר" 50% על חבילת האופציות שקיבל. הרווח על הנייר מתורגם לסכום של 1.3 מיליון שקל, לו ניתן היה לממש את כל המניות היום. מאז ההודעה על כוונתה של קנאשור לעסוק בקנאביס, במארס האחרון, עלה מחיר המניה ב-270%, והחברה נסחרת היום לפי שווי של 147 מיליון שקל.

ניתן להעריך שהציפייה מנחושתן היא בעיקר לקשר בין החברה לבין משקיעים ושותפים עסקיים פוטנציאליים, כפי שעשו בכירים אחרים בחברות קנאביס כמו אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר אינטרקיור , שכבר גייס לחברה 12 מיליון דולר הודות לקשריו האישיים עם המיליארדר גארי פגל.

קנאשור מקימה מפעל לייצור קנאביס על בסיס מפעל שהיה שייך לחברת תוספי התזונה סולבר. לקנאשור אין עדיין אישור למפעל, אבל כשתסתיים בנייתו, היא מתכננת לקבל עבורו אישור על בסיס תקנות פרורמת הקנאביס החדשה. נחושתן מחליף בתפקיד את ניר פלס, מקבוצת בעלי השליטה בחברה ומייסדי סולבר, שקנאשור הוקמה כ"ספין אוף" מתוכה.