הפרשה המשפטית החמורה: המשטרה מתנגדת לבקשת "גלובס" להסיר את צו איסור הפרסום

כך עולה מהתגובה שהגישה יאח"ה לבקשה הדחופה שהגיש "גלובס" להתיר פרסומם של פרטים הנוגעים לפרשה משפטית חמורה שנבדקת בימים אלה ועלתה לאחרונה לכותרות

משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק
משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק

כפי שרבים ודאי צפו מראש, לפני זמן קצר הגישה היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל (יאח"ה) את התנגדותה לבקשת "גלובס" לביטול צו איסור הפרסום הנוגע לפרשה משפטית חמורה שנבדקת בימים אלה ביאח"ה ועלתה לאחרונה לכותרות.

בתגובה שהגישה באמצעות ראש מפלג חקירות וסגנו, הסתפקה יאח"ה בהתנגדות כללית להסרת הצו.

נזכיר כי כפי שפורסם במספר כלי תקשורת, באופן חריג ביותר, ביום 1.1.2019 התייצב ראש יאח"ה בעצמו, ניצב-משנה יואב תלם, בבית משפט השלום בנתניה וביקש מבית המשפט לאסור את פרסומם של כל הפרטים הנוגעים לבדיקה שמבצעת היחידה שתחת פיקודו ושנוגעת, כך לפי אותם פרסומים, למערכת המשפט. בית משפט השלום בנתניה נעתר לבקשתו, ובהמשך גם בית משפט השלום בתל-אביב אסר על פרסום כל פרט מפרטי הפרשה עד ליום 15.2.2019.

לאור האינטרס הציבורי שבחשיפת ולו חלק קטן מפרטי הפרשה שעתידה לטלטל את מערכת המשפט, ובשל חרושת השמועות המלווה את הפרשה בשבועיים האחרונים - הגיש "גלובס" בקשה להסרת הצו. זאת, כדי להגשים את האינטרס הציבורי הכרוך בחשיפת הפרטים הנוגעים לפרשה ועל-מנת למנוע את המשך מחול השדים סביב גורמים משפטיים שונים ששמם נקשר בפרשה.

"גלובס" מיוצג בהליך על-ידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי יהלום.