ארץ נהדרת | בלעדי

הרשות השנייה תפתח בהליכי הפרה מול קשת ורשת 13

זאת לאחר ששני הערוצים חרגו מההתנהלות המותרת להם עפ"י חוקי הרשות השנייה • בקשת האריכו את מהדורת החדשות באופן פתאומי ברבע שעה, ואילו ברשת התעלמו מהנחייה מפורשת של הרשות

במאבק על דפוסי הצפייה של הצופים בפורמט של שני ערוצים במקום שלושה, גם קשת וגם רשת הורידו את הכפפות - אפילו במחיר תשלום קנסות בשל הפרות מול הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי הרשות צפויה לפתוח בהליכי הפרה גם מול רשת 13 (הערוץ הממוזג עם ערוץ עשר) וגם מול קשת 12, זאת לאחר ששני הערוצים חרגו מההתנהלות המותרת להם על-פי חוקי הרשות.

כך, בקשת התחילו היום (ד') את ערב השידורים הראשון מול הערוץ הממוזג במהלך בלתי צפוי: הארכת מהדורת החדשות באופן פתאומי ב-15 דקות, לכאורה על רקע "האירועים". התוצאה: התוכנית "ארץ נהדרת" שודרה באיחור של רבע שעה, בעוד ש"האח הגדול VIP" עלתה במועד. 

על-פי החוק אמורות הזכייניות לשדר את מהדורת החדשות שלהם בשעות 20:00-21:00. אם הן רוצות להאריך את המהדורה, עליהן לבקש אישור מראש מהרשות השנייה, הגוף הרגולטורי שמפקח על השידורים. במקרה הזה קשת וקשת לא ביקשו מהרשות אישור מראש, כך שעל פניו מסתכנת קשת בהליך של הפרה שמשמעותו קנס כספי.

יש להניח כי בקשת מבינים שלפחות בעת הזאת היתרון שלהם בחדשות על פני המתחרים הוא מובהק, בעוד שלא ברור לגמרי איך מתמודדת התוכנית "האח הגדול VIP" מול "ארץ נהדרת". לכן, כך נראה, בחרו בקשת "למשוך" את המהדורה ולהשאיר את הצופים אצלם, ובכך להוריד את הסיכון שחלקם "ינדדו" ל"אח הגדול" בערוץ המתחרה.

אבל קשת אינה היחידה שמוכנה להסתכן בהפרה כדי להרוויח בגזרה אחרת: אמש  (ג') ביקשו בערוץ הממוזג לקדם את התמזגות רשת עם ערוץ עשר באמצעות משדר אחד שישודר בו-זמנית בשני הערוצים. ערוץ עשר ורשת דווקא ביקשו אישור, אך ברשות השנייה הבהירו להם כי בקשתם איננה עולה בקנה אחד עם החוק, אולם לפנים משורת הדין הם יוכלו לשדר במקביל במשך כ-25 דקות. כידוע, רשת וערוץ עשר התעלמו מההנחיה, ובסופו של דבר שודר משדר של שעה. ברשות השנייה לא מתכוונים לעבור על כך בשתיקה וגם הערוץ הממוזג רשת 13 צפוי להתמודד עם הליך הפרה.