כתב אישום נגד איתי גביר, "איש הכספים" של גיא מונסונגו

גביר מואשם בזיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, התחזות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי חקירה ועבירות נוספות • הפרקליטות מבקשת לעצור את גביר עד תום ההליכים נגדו • עורך דינו: "כתב האישום מנופח ושגוי; גביר הוא עוד אחד מקורבנות הפרשה"

גיא מונסונגו / צילום: שלומי יוסף
גיא מונסונגו / צילום: שלומי יוסף

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד איתי גביר, "איש הכספים" של גיא מונסונגו, אשר הורשע לאחרונה בביצוע תוכנית מרמה, לפיה שיווק פרויקטים בנדל"ן ביודעו כי לא יצאו לפועל.

נגד גביר הוגש כתב אישום המייחס לו, בין השאר, זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, התחזות כאדם אחר, איסור הלבנת הון, שיבוש מהלכי חקירה ועבירות נוספות.

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו של גביר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה היום על הארכת מעצרו של גביר בשבוע נוסף, שלאחריו יוחלט האם הוא ייעצר עד תום ההליכים.

בבקשת המעצר נכתב כי "מסוכנותו של המשיב באה לידי ביטוי בכך שלקח חלק בתוכנית מרמה מורכבת ומתוחכמת, פעל ללא מורא מפני החוק והיה שותף להשאת רווחים המוערכים בסכומים של למעלה מ-7 מיליון שקל. המעשים הם פרי תכנון מוקדם ובוצעו בשיטתיות, לאורך תקופה ארוכה, הכול כמפורט בכתב האישום". 

בכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רחלי חזן-פלדמן, מתארת האחרונה כיצד חבר גביר לגיא מונסונגו בתוכנית המרמה שהוציא לפועל, תוך ששימש כאיש הכספים של הפרויקטים המרמתיים ופעל למינוף התוכנית שנרקמה על-ידי מונסונגו (לכאורה).

כאמור, הוגה התוכנית, גיא מונסונגו, הורשע לאחרונה בביצוע עבירות רבות, ובהן מרמה, זיוף, הונאת נושים, הלבנת הון, עבירות מס ועוד; ודינו נגזר ל-77 חודשי מאסר בפועל, תשלום פיצויים לנפגעי העבירה על סך 8 מיליון שקל וחילוט על סך 2 מיליון נוספים.

חלקו של גביר בתוכנית המרמה התחלקה למספר חלקים: הראשונה - לקבל (לכאורה) לידיו כמה שיותר "דמי רצינות" שנגבו מהלקוחות, בסכומים שהגיעו לעתים עד כדי מאות אלפי שקלים מכל לקוח. השנייה - לפרוט את הרכוש האסור למזומן ולהסתיר את מקורו אצל נותני שירותי מטבע, בכדי להשתמש בכספי הקורבנות למטרות אישיות שונות.

לפי כתב האישום, גביר פעל לאורך תקופה ארוכה, בין השנים 2016-2018, באופן מתוחכם, שיטתי ומתמשך בשיטות מגוונות, כלפי מספר רב של מתלוננים אשר הפקידו לטובת הפרויקטים כספים רבים בחשבונות השונים. בכך, נטען, הוא גרם למתלוננים נזקים כלכליים אדירים.

במסגרת כתב האישום טוענת הפרקליטות כי גביר ניסה להימלט מאימת הדין, ביודעו, כך לטענת הפרקליטות, שהוא מבוקש על-ידי רשויות החוק, תוך שהוא מחזיק בזהויות בדויות ודרכון מזויף. 

"כתב אישום מנופח ושגוי" 

עו"ד חי הבר, המייצג את גביר, מסר: "היום הוגש נגד מרגשי כתב אישום מנופח ושגוי. אני מזכיר כי גיא מונסונגו הודה והורשע בבית המשפט בהונאה זו, על כן לא ברור כיצד מנסים כעת לייחס למרשי מעשים שגיא הודה שעשה לבדו. לדאבון הלב, מרשי הוא עוד אחד מקורבנות הפרשה אשר נפל לרשתו של גיא וסבר, כמו כל יתר מאות הקורבנות, כי המצגים שהציג אודות המיזמים נכונים. מרשי נכון וערוך לצאת לקרב לטהור שמו. אני מזכיר כי רק בזכות החומרים ומסמכים שמסר מרשי בזמנו לעיתונאי מתן חודורוב, שעשה עבודה עיתונאית מרשימה בפרשה זו, נפתחה חקירה משטרתית בעניין, שבסופה נעצר גיא, והונאת הציבור פסקה".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום איתי גביר הוא בגדר נאשם, אך הוא לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.