איילת שקד לאנשי המטה לשינוי חוק יסוד הלאום: לא נשנה את חוק יסוד הלאום

שקד נפגשה מחוץ לביתה עם אנשי המטה לשינוי חוק יסוד הלאום • השרה התעקשה כי חוק הלאום לא ישונה, ותא"ל (מיל') אמל אסעד אמר בתגובה: "הפחד שלה מהבחירות פשוט מאכזב" • אנשי המטה נפגשו גם עם ח"כ ציפי לבני, ושם זכו להזדהות עם מחאתם

איילת שקד / צילום: טל שניידר
איילת שקד / צילום: טל שניידר

שרת המשפטים איילת שקד יצאה הבוקר אל מחוץ לביתה למפגש עם אנשי המטה לשינוי חוק יסוד הלאום, נציגי העדה הדרוזית.

שקד אמרה להם כי היא לא תשנה את חוק היסוד. לדבריה, יש לה חברים וקשרים מימי הצבא עם דרוזים אך החוק אינו בעייתי.

"על מנת לרפא את הפצע, אפשר לקדם חקיקה אחרת שתגדיר את מעמד העדה" אמרה שקד.

חלק מן הנוכחים התאכזבו מדבריה (אם כי זה היה צפוי) וחלקם קראו להפנות את הגב לשרה ולעזוב את המקום. תא"ל (במיל') אמל אסעד אמר בתום הפגישה: "הפחד שלה מהבחירות פשוט מאכזב".

שקד אמרה: "החוק מגדיר את מדינת ישראל כמדינת הלאום של הם היהודי ואין עוררין על זה. החוק הזה אומר דבר שהוא מובן מאליו. לנו איו חוקה אז חוק היסוד הזה הוא כמו במקום שיש בו חוקה. וזה שהוא מנוסח כך זה על מנת לתת כלי לבית המשפט העליון כשהוא בא לדון בסוגיות כמו חוק המסתננים. אין בחוק הלאום שום פגיעה העדה הדרוזית".

בסופו של דבר המפגש התפוצץ כששקד חזרה על דבריה שהחוק לא ישונה.

אסעד אמר בסוף המפגש: "אנחנו רוצים להרגיש חלק מהמדינה הזו. אני לא רוצה שידאגו לי, אני רוצה להיות ישראלי ולכן אנחנו מאוד מאוכזבים ונעשה הכול על מנת שהחוק ישתנה".

במפלגת העבודה הגיבו לדבריה של שרת המשפטים: שאדי קבלאן, איש מג"ב לשעבר ויועצו לענייני דרוזים של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, המתמודד בפריימריז בעבודה על המקום המשוריין לבני העדה הדרוזית, תקף: "שקד מראה שהימין החדש הוא אותו ימין ישן ולאומני. אנחנו טובים עבורה כלוחמים, אבל לא מספיק טובים כדי להיות אזרחים שווים כמוה. מפלגת העבודה תלחם כדי לתת שוויון לעדה כרוח מגילת העצמאות".

שאדי קבלאן / צילום: מפלגת העבודה
 שאדי קבלאן / צילום: מפלגת העבודה

בביקור אצל לבני לא נרשמו מחלוקות

הפעילים הדרוזים ביקרו גם אצל ח"כ ציפי לבני הבוקר, ושם לא נרשמו מחלוקות לגבי הצורך בתיקון חוק הלאום. לבני אמרה לתא"ל (מיל') אמל אסעד: "הברית בינינו היא ברית שווים. המדינה שלי היא המדינה שלכם. אתם לא אורחים בה - אתם שווים. ממתי שוויון הפך למילה גסה? כל מי שיתבייש במערכת הבחירות הזאת לומר את המילה שוויון, מי שיטען שמגילת העצמאות זה שמאל קיצוני, כל מי שינסה לפלג - אנחנו נוכיח לו אחרת".

לבני הוסיפה כי "לא רק את חוק הלאום צריך לתקן אלא גם את כל הרוח הרעה ששטפה את מדינת ישראל. מי שלא מסוגל לתת שוויון לא ראוי להנהגה. אני אתכם מהיום הראשון. זה המאבק ונוכל לו יחד".