פרופ' שוקי שמר על עזיבת תפקידו כיו"ר אסותא אשדוד: "אין דרמה. רוטציות הן דבר חיובי"

מנכ"ל מכבי רן סער ייכנס לנעליו כיו"ר אסותא אשדוד • שמר ימשיך לכהן כיו"ר רשת אסותא וכדירקטור באסותא אשדוד, ומכחיש קשר בין העזיבה לגירעון העמוק שצבר בית החולים • "צריך לחזק את בית החולים דרך הגברת מעורבות מכבי בניהולו"

פרופ' שוקי שמר / צילום: אוריה תדמור
פרופ' שוקי שמר / צילום: אוריה תדמור

יו"ר רשת אסותא ויו"ר בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, פרופ' שוקי שמר, הודיע בימים האחרונים על עזיבת תפקידו באסותא אשדוד. יחליפו בתפקיד היו"ר, מנכ"ל מכבי רן סער. רשת אסותא (אסותא מרכזים בע"מ) היא חברה בת של מכבי ואסותא אשדוד הוא בית חולים ציבורי בבעלות אסותא מרכזים, אשר החל לפעול לפני יותר משנה, בנובמבר 2017.

בית החולים נקלע לגירעון של כ-170 מיליון שקל. מכבי היא קופת החולים היחידה שטרם חתמה על הסכמי ייצוב (הסכמים במסגרתם מועבר כסף לקופות החולים תמורת התחייבותן לעמוד ביעדים כלכליים) מול האוצר ל-2017-2019. בתקופה האחרונה היא מנהלת משא ומתן בעניין, במסגרתו צפויה הזרמת כספים לכיסוי הגירעון. עוד הוא טוען שמר שעזב את התפקיד ביוזמתו. "אין פה דרמה, עזבתי מיוזמתי וברוח טובה. אני נשאר דירקטור באסותא אשדוד ואמשיך לקדם את בית החולים דרך תפקידי כיו"ר רשת אסותא". לפי שמר, העזיבה לא קשורה בגירעון שאליו נקלע בית החולים, ואין מדובר באילוץ שהגיע מצד האוצר. לדבריו, "חשבתי שאחרי 8 שנים בתפקיד, צריך לחזק את בית החולים דרך הגברת המעורבות בו מצד מכבי. רוטציות הוא דבר טוב וחיובי. הגישות הניהוליות של רן סער מצוינות".

עוד הוסיף ש"יש לנו אתגרים רבים באסותא אשדוד, כמו הכפלת מספר המיטות (באסותא-אשדוד 300 מיטות בלבד - מספר נמוך המקשה כלכלית על בית החולים, ה"ו). אחרי תקופה של הקמה הגיע הזמן לרענון של בעלי תפקידים".

ממכבי ומאסותא נמסר בתגובה: פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים של אסותא מרכזים רפואיים, שכיהן במהלך שמונה השנים האחרונות כיו"ר אסותא אשדוד וליווה באופן צמוד את הקמתו והרצתו של בית החולים בשנה וחצי האחרונות, ביקש לסיים את תפקידו. דרקטוריון אסותא אשדוד החליט למנות את מנכ"ל מכבי, רן סער כיו"ר אסותא אשדוד. זהו בית חולים מצוין והמטרה היא להמשיך לחזקו כבית חולים מרכזי בדרום להוביל אותו לתהליכי אינטגרציה חדשניים עם הקהילה".