לקראת המכירה: עובדי ישראכרט מכריזים על סכסוך עבודה

הערב הודיעו ההסתדרות ועובדי ישראכרט כי הם נוקטים במהלך של סכסוך עבודה בשל "מבוי סתום במו"מ להסדרת תנאי העובדים, לרבות תשלום מענק המכירה, במקרה של שינוי השליטה בקבוצה, לרבות תשלום מענק מכירה" • מטעם החברה נמסר כי "אנו לא נוהגים לדון בנושאים הקשורים לעובדינו בתקשורת"

רון וקסלר / צילום: איל יצהר
רון וקסלר / צילום: איל יצהר

לאחר שהנהלת לאומי קארד סיכמה עם עובדי חברת כרטיסי האשראי על מענק מכירה בגובה 40 מיליון שקל ועל הסכם שכר חדש שכולל העלאות שכר של 3.25% עד 3.75%, עובדי חברת כרטיסי האשראי שחייבת להימכר השנה פצחו הערב (א') בסכסוך עבודה משלהם.

הערב הודיעו ההסתדרות ועובדי ישראכרט כי הם נוקטים במהלך זה בשל "מבוי סתום במו"מ להסדרת תנאי העובדים, לרבות תשלום מענק המכירה, במקרה של שינוי השליטה בקבוצה, לרבות תשלום מענק מכירה".

ההכרזה על הסכסוך הכרחית על מנת שהעובדים יוכלו לנקוט בהמשך גם בעיצומים. הליך מכירת ישראכרט נכפה על בנק הפועלים, בהתאם לחוק שטרום. נזכיר כי למול לאומי והפועלים שחויבו למכור את חברות כרטיסי האשראי שלהם, הבנקים דיסקונט והבינלאומי רשאים לשמור על הבעלות המשותפת שלהם בחברה הגדולה השלישית - כאל.

בישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בשוק, ושבניהולו של ד"ר רון וקסלר, כ-1,200 עובדים שמאוגדים בהסתדרות. העובדים טוענים כי "הנהלת הבנק הקשיחה את עמדותיה ובימים האחרונים אף הגדילה להניח על שולחן המו"מ הצעה נמוכה מכל ההצעות שהעלתה עד כה. על אף שלמהלך הצפוי של שינוי השליטה, עומדות השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים וזכויותיהם, קיים חשש כי בכוונת הקבוצה לבצע פעולות, ללא שיתופם של העובדים, כמתחייב ביחסי עבודה קיבוציים, וזאת בניסיון להפעיל עליהם לחץ פסול ולהכתיב עובדות מוגמרות  בשטח".

ומה ניתן ללמוד עוד מההסכם של עובדי לאומי קארד, שנמכרת לקרן ורבורג פינקוס? הללו קיבלו מענק מכירה בגובה 1.6% מהעסקה כולה, כשהחברה נמכרה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל.

מטעם החברה נמסר כי "אנו לא נוהגים לדון בנושאים הקשורים לעובדינו בתקשורת".