הצלחה בעקבות ההנחה: ביקום גייסה 120 מיליון שקל בהנפקת המניות

מחר (יום ב') תכונס אסיפת מחזיקי אג"ח של אינטרנט זהב במטרה לדון אם להשתתף גם כן בהנפקה, במחיר של 16 שקל למניה • ל"גלובס" נודע כי בין מחזיקי האג"ח הדעות חלוקות בעניין

חברת בי קומיוניקיישנס  סיימה הערב (יום א') את גיוס ההון הפרטי שלה וגייסה כ-7.4 מיליון מניות במחיר של 16 שקל למניה. מדובר בתקבול בסך 120 מיליון שקל, שאמור לעזור לביקום לצלוח את השנתיים הקרובות בהן צפויה חלוקת הדיבידנדים מבזק נמוכה, אם בכלל.

מחר (ב') תכונס אסיפת מחזיקי אג"ח של אינטרנט זהב כדי לדון האם להשתתף גם כן בהנפקה במחיר זה של 16 שקלים. ממידע שהגיע ל"גלובס" הדעות בין המחזיקים חלוקות.

בעלי האג"ח יצטרכו להחליט מחר החלטה לא קלה. האם להשתמש ביתרות הנזילות שבקופת אינטרנט זהב הנמצאת בהסדר עוד טרם גיבוש ההסדר ולהגדיל את חובה הפיננסי אך לבצר שליטתם בביקום לקראת המשך תהליך מימוש גרעין השליטה בבזק, או להידלל ולהישאר עם יתרת הנזילות בקופה השייכת למעשה להם.

הגיוס בוצע בהנחה של 18.8% על מחיר הנעילה היום, אך גבוה ב-14.3% ממחיר המינימום שהוצע במכרז. אינטרנט זהב תדולל כעת להחזקה של כ-52% ממניות ביקום. בסך הכל ביקום מנפיקה 7.4 מיליון מניות, כשההנפקה נועדה להגיע עד 8 מיליון מניות. 

להערכת גורמים בשוק ההון, מחיר הבסיס של המניה בשוק היה 20 שקל ומחיר המינימום 14 שקל. סגירת ההנפקה ב 16 שקל למניה הינה סבירה בהתחשב בנסיבות ולאור הסנטימנט השלילי של פירמידת בזק בחודשים האחרונים. בנוסף יש לזכור שהיות והמניות הינן חסומות לחצי שנה היות ומדובר בהנפקה פרטית אזי בסך הכל העסקה סבירה לחברה ותחזק ההון העצמי של ביקום לקראת הפחתות השווי שצפויות בדוח השנתי של בזק.