לפיד: "אם נתניהו ינצח בבחירות, הוא יעלה מסים. ההחלטה שלכם"

באיחור אלגנטי, נזכר יו"ר "יש עתיד" בדברי הפתיחה של רה"מ נתניהו מוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" שנערכה לפני כחודש • "אם נתניהו ינצח בבחירות, הוא יעלה מיסים. אולי הוא לא ירצה, אבל לא תהיה לו ברירה", כך לפי הפוסט הארוך ששטח בפייסבוק על כך שנתניהו משתמש בתקציב המדינה לטובת תחזוקתו הפוליטית

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים 2018 / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים 2018 / צילום: תמר מצפי

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, החליט לפתוח בעמוד הפייסבוק שלו דיון על ראש הממשלה נתניהו, כלכלת מדינת ישראל ומדוע הוא חושב שאם נתניהו יבחר שוב לראשות הממשלה, הוא יעלה את המסים במדינה.

פוסט הפייסבוק בעמוד הרשמי של לפיד, שעלה לפני כשעה קלה, מכונה על ידי יו"ר יש עתיד "למה אם נתניהו ינצח בבחירות הוא יעלה מסים" ושוטח בתחילתו, באיחור אלגנטי, את דבריו של ראש הממשלה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" לפני כחודש (דצמבר 2018). על פי לפיד, דבריו של נתניהו היו פשוטים ומחולקים לשלוש: "מצבה הכלכלי של מדינת ישראל מצוין, הוא מצוין מפני שנתניהו הוביל מדיניות שוק חופשי שבה הממשלה לא מתערבת בכלכלה ולפיכך הוא מצוין בזכותו של נתניהו".

כמי שהחליט על עצמו כמוביל המאבק החברתי של מעמד הביניים, לפיד ממשיך בפוסט בניגוח דבריו של נתניהו, "אם מספר 2 נכון, מספר 3 לא יכול להיות נכון. אם הממשלה לא התערבה בכלכלה, אז הכלכלה לא הצליחה בזכות הממשלה". בהמשך לא התאפק והוסיף "הקהל מחא כפיים. הם יודעים שאני צודק".

בדבריו הארוכים התייחס לפיד למהלכים הפחות פופולריים בקרב הציבור שביצע נתניהו בקדנציה שלו כשר האוצר: הקיצוץ החד בקצבאות הילדים, הקיצוץ בתקציבי הרווחה, ביטול ההקלות לרכישת דירה והקפאת נקודות הזיכוי במס הכנסה. "נתניהו החליט שזה לא יקרה לו שוב לעולם. מאז ועד היום הוא נזהר מצעדים כלכליים קשים כמו מאש".

בנוגע לכהונתו כשר אוצר עד שפוטר על ידי נתניהו תיאר לפיד: "במשך שנה ושמונה חודשים עשינו את כל הצעדים הקשים שאף אחד לא רצה לעשות כדי להחזיר את המשק למסלול, הבור התקציבי נעלם, הצמיחה חזרה, הגירעון צומצם ל-2.6% אחוז, מהנמוכים בתולדות המדינה, האבטלה ירדה למספרים נמוכים במיוחד, הקופה הציבורית היתה מלאה בלא מעט כסף". הוא אף הרחיב על כל הרפורמות שביצע לדבריו במשרד האוצר והביאו לשיפור בסופו של הפוסט.

הביקורת העיקרית של לפיד כלפי נתניהו היא שהוא "לא נמצא" בשני התפקידים הכלכליים העיקריים של ממשלת ישראל - ניהול התקציב והורדת יוקר המחיה. לטענת לפיד, הכסף במדינה הולך לטובת התחזוקה הפוליטית של ראש הממשלה. לדבריו, הבור התקציבי כרגע הוא 10-12 מיליארד שקל והיקף הנזק המלא יתגלה רק לאחר הבחירות.

"אם נתניהו ינצח בבחירות, הוא יעלה מיסים. אולי הוא לא ירצה, אבל לא תהיה לו ברירה", כותב לפיד, לדבריו השותפים הקבועים של נתניהו, דוגמת ח"כים חזן וזוהר, לא יסתפקו בפחות ממה שהם מקבלים ממנו כיום. "הדרך היחידה להימנע מהעלאת מיסים היא לבחור ממשלה שתחתוך בלי חשבון בכספים הפוליטיים".

את דבריו סיים לפיד במשפט מתריס - "החלטה שלכם" - שככל הנראה הופנה למצביעי הליכוד ותומכיו של ראש הממשלה.