ליצמן מתמהמה - ומאוחדת לא יכולה להשלים את רכישת השליטה ברשת נ.א.ר.א

חתימת שר הבריאות נחוצה על היתר הרכישה • סגן השר ליצמן מסר כי "הסוגיה נמצאת בדיונים מתקדמים"

יעקב ליצמן  / צלם: תמר מצפי
יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

אף שפרטי העסקה לרכישת השליטה (37%) ברשת בתי החולים הפרטית נ.א.ר.א בידי מאוחדת סוכמו כבר לפני כחצי שנה בממשלה, ושר האוצר אף חתם באחרונה על היתר להשלמתה - העסקה טרם אושרה. כך לפי מידע שהגיע ל"גלובס".

הסיבה לכך, היא שנחוצה גם חתימת שר הבריאות על היתר הרכישה. שר הבריאות הרשמי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומי שאמור להעביר לו את ההיתר לחתימה הוא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. גורמים המעורים בנושא ועמם שוחחנו הסבירו שליצמן מתמהמה בנושא, והם אינם יודעים מדוע. באוצר כרכו את מתן ההיתר למאוחדת לרכישת נ.א.ר.א בחתימה על הסכמי הייצוב ל-2017-2019 - ואלה אכן נחתמו בדצמבר. האוצר עמד במילתו וחתם על ההיתר, אך בלי המעורבות של ליצמן, העסקה לא יכולה להגיע לקו הסיום. סגן השר ליצמן מסר ש"הסוגיה נמצאת בדיונים מתקדמים".

במאוחדת, וגם באוצר, מעוניינים שמאוחדת תוכל ליישר קו מול מתחרותיה (מכבי וכללית), שבבעלותן בתי חולים משלהן. לכללית 14 בתי חולים ציבוריים וכן בעלות חלקית בהרצליה מדיקל סנטר; מכבי היא בעלים של רשת אסותא הפרטית. בראיון ל"גלובס" מנובמבר האחרון אמר מנכ"ל קופת חולים מאוחדת זאב וורמברנד בעניין זה: "בעולם הרפואה של היום יותר ויותר פרוצדורות שבעבר נעשו בבתי-חולים, ונעשות בקהילה. אם אלה טיפולי דיאליזה, טיפולים אונקולוגיים או ניתוחים קטנים מסוג כפתורים או קטרקט. בעלות על בתי חולים מאפשרת להעניק למטופלים רצף טיפולי ולהתייעל. עניין נוסף הוא שקל יותר לגייס רופאים לקופה כשישנם בתי חולים, כי אפשר להציע להם שילוב בין עבודת בית חולים לעבודת קהילה".