יחימוביץ': להחזיר את "חוק הפקטור" בנוגע לבחינות לשכת עוה"ד

למרות הורדת ציון המעבר ל-60, רק 36% מהנבחנים עברו את בחינות הלשכה במועד חורף 2018 • בעקבות זאת, יו"ר האופוזיציה מבקשת לכנס את המליאה כדי להעביר את "חוק הפקטור", שמטרתו להוריד את ציון המעבר בבחינה ל-50 • "הרוב המכריע של חברי הכנסת סבורים שמשהו פגום מיסודו בהתנהלות לשכת עוה"ד"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' / צילום: שלומי יוסף
יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' / צילום: שלומי יוסף

עוד לא יבשה הדיו על הודעת לשכת עורכי הדין בנוגע לאחוזי המעבר הנמוכים במבחני ההסמכה של הלשכה שנערכו בסוף 2018, וכבר הוצתה מחדש האש בזירת המאבק לשינוי מתכונת המבחן ולהחזרתו לאלתר של "חוק הפקטור" השנוי במחלוקת: יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', פנתה הבוקר (ג') למזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, בבקשה לכנס את המליאה כדי להעביר את "חוק הפקטור", שמטרתו להוריד את ציון המעבר בבחינה ל-50.

נזכיר כי בעקבות דיל בין שרת המשפטים איילת שקד למספר חברי כנסת ציון המעבר בבחינה כבר ירד לאחרונה ל-60 (מ-65), אך הנתונים מלמדים כי הפחתת 5 נקודות מציון המעבר לא סייעה למתמחים, ורוב הנבחנים נכשלו בבחינה גם ככה.

בפנייה שנשלחה היום כתבה ח"כ יחימוביץ': "היום פורסמו תוצאות הבחינה האחרונה של לשכת עורכי הדין. שוב, רק 36% עברו את הבחינה.

"כידוע לך, הרוב המכריע של חברי הכנסת סבורים שמשהו פגום מיסודו בהתנהלות לשכת עורכי הדין; שהבחינות מהוות מכשול מכוון, לא מידתי, בכניסה למקצוע; שהן פוגעות באנשים שהקדישו את חייהם, את ממונם ואת הזמן עם משפחתם ללימודי המשפטים; שההליך כולו מלווה בסימני שאלה וסימני קריאה בכל הקשור לניקיונו וכשרותו.

"מסיבה זו אישרה הכנסת ביום 1.1.2019, ללא מתנגדים, את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (ציון מעבר בבחינת התמחות)(הוראת שעה) - התשע"ט 2019, הידוע גם כ'חוק המתמחים' (בשמו הנפוץ יותר מוכר כ'חוק הפקטור"', א' ל"ו). אבקשך אפוא להעביר פנייתי זו לחברי ועדת ההסכמות, כדי שיפעלו לכינוס הכנסת, כך שנוכל להעביר את החוק בקריאה שנייה או שלישית".