הונאת הכלבלבים שרצה בפייסבוק: רוצים לאמץ את כלבי הביגל? שלמו מאות דולרים

ביממה האחרונה מופצת ברשתות החברתיות תמונה של גורי כלבים גזעיים מסוג ביגל, בתוספת בקשה לעזרה מהקוראים, לפיה הגורים מיועדים להרדמה מאחר שלא נמצא עבורם בית • אנשים שרצו לסייע ולאמץ את הכלבים ניסו ליצור קשר עם מספר הטלפון המצורף, אולם דיווחו כי ניסו להוציא מהם כספים

הונאת הצלת גורי הביגל / צילום מסך פייסבוק
הונאת הצלת גורי הביגל / צילום מסך פייסבוק

ניסיון עוקץ מופץ ברשתות החברתיות בישראל בימים האחרונים, באמצעות נושא תמים למראה - כלבלבים. במסגרת ההונאה מופצת תמונה של גורי כלבים גזעיים מסוג ביגל, בתוספת בקשה לעזרה מהקוראים, לפיה הגורים מיועדים להרדמה, מאחר שלא נמצא עבורם בית. בקשת העזרה בצירוף תמונת הכלבלבים זכתה להפצה נרחבת בפייסבוק ובוואטסאפ בישראל, אך במהרה החלה גם הפצה של אזהרות מפני הבקשה על-ידי משתמשים פרטיים, קבוצות ועמודים של חובבי חיות, לפיהן מדובר בתרמית.

לפי עדויות גולשים, שכתבו פוסטים בנושא או הגיבו עם אזהרותיהם בפוסטים אליהם מצורפת בקשת העזרה, כאשר אנשים שרצו לסייע ולאמץ את הכלבים ניסו ליצור קשר עם מספר הטלפון המצורף, מן הצד השני ניסו להוציא מהם כספים בדרכים שונות. בין היתר נכתב כי מפרסמי הפוסט טענו בפני הפונים כי הכלבים נמצאים במדינה אחרת, וכי עליהם לשלם מאות דולרים על-מנת להביא אותם לארץ ולהציל אותם מהרדמה.

ככל הנראה, ביומיים האחרונים מופץ עם הפרסום שקורא לאמץ את הביגלים מספר שונה מהמספר שצורף לפוסטים המקוריים וקושר לניסיונות הונאה. בשיחה עם "גלובס" אמרה בעלת מספר הטלפון, שביקשה להישאר בעילום-שם, כי אין לה קשר להונאה האינטרנטית, וכי היא סובלת מהטרדות בלתי פוסקות בעקבות פרסום מספר הטלפון האישי שלה ברשתות החברתיות.

לדבריה, מאתמול בבוקר היא החלה לקבל שיחות רבות עם בקשות לאימוצים, ואחרי שאנשים הפכו מודעים לניסיונות התרמית, היא החלה לקבל בנוסף לבקשות לאימוץ גם שיחות והודעות בהן אנשים צעקו עליה או קיללו אותה, מתוך מחשבה כי היא זו שמפעילה את התרמית.

היא הוסיפה כי אינה מבינה איך דווקא מספר הטלפון שלה הגיע לפרסומים. "אני מוטרדת ברמה מטורפת. הטלפון שלי מצלצל כל שנייה, והפסקתי לענות לטלפונים. עכשיו הילדים שלי ואנשים שבאמת צריכים אותי לא יכולים לתקשר אתי. אני מבקשת מאנשים להפסיק להתקשר למספר", אמרה. 

תרמיות אינטרנט הנוגעות לכלבים ומנצלות את החיבה ואת החמלה של אנשים כלפי בעלי החיים אינה פרקטיקה חדשה בעולם. פעמים רבות הנוכלים ינסו למשוך קורבנות על-ידי שימוש בתמונות של כלבים גזעיים ועל-ידי הצהרה כי הם נמכרים במחיר זול במיוחד או נמסרים בחינם כמו במקרה זה.

הונאת הצלת גורי הביגל / צילום מסך פייסבוק
 הונאת הצלת גורי הביגל / צילום מסך פייסבוק