העורב מוול סטריט עשה שורט על אמדוקס? המניה צונחת ב-10%

המלצה שלילית מצד Spruce Capital, גוף המתמחה בתחום מכירות בחסר, שולחת את מניית אמדוקס לירידות חדות • הסיבה: "טקטיקות חשבונאיות מעוררות תהייה", שלהערכתם מהווה אינדיקציה לחברה שנאבקת לייצר מזומנים • לדברי ספרוס, ישנה ירידה בעסקי החברה מול לקוחות גדולים כמו AT&T ואחרים

מניית אמדוקס  נופלת בוול סטריט בניגוד למגמה הכללית במסחר, על רקע המלצה שלילית מצד Spruce Capital, גוף המתמחה בתחום מכירות בחסר (שורט). בספרוס סבורים כי מניית אמדוקס עלולה לרדת בטווח הבינוני ל-30-45 דולר - סיכון דאונסייד של 25%-50% למחיר הנוכחי. המלצתם על המניה היא "מכירה חזקה" והם מציינים במסגרת גילוי נאות כי הם מחזיקים בשורט על המניה, ולעתים משלבים אסטרטגיות שורט ולונג על מניות שהם ממליצים עליהן. בעבר אותו גוף פרסם המלצה נגד אבן קיסר והוביל לנפילה חדה במניה.

אמדוקס, בניהולו של שוקי שפר, מספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום. אנשי ספרוס מכנים את אמדוקס "חברה עמומה שמאוגדת במקלט המס המפוקפק האי גרנזי, הוקמה בישראל והמטה שלה נמצא בארה"ב".

המלצת המכירה החזקה שלהם מוסברת בין היתר במה שהם מגדירים "טקטיקות חשבונאיות מעוררות תהייה" שהם להערכתם אינדיקציה לחברה שנאבקת לייצר מזומנים, אך מסתירה זאת. עוד לטענתם, אמדוקס מבצעת מהלכי מיזוגים ורכישות כדי להסתיר את היעדר הצמיחה האורגנית.

לדברי ספרוס, ישנה ירידה בעסקי החברה מול לקוחות גדולים כמו AT&T ואחרים. "לאור החשיפה המשמעותית של אמדוקס ל-AT&T ולתעשייה הבעייתיות של הטלקום, אנחנו מאמינים שהיציבות הבלתי רגילה בשולי הרווח של אמדוקס והעלייה ברווחיה Non-GAAP, מסתירים את העובדה שהיא נאבקת לייצר מזומנים, כפי שניכר בעסקאות פקטורינג לא שקופות ובהלוואות".

נקודה נוספת שמעלים אנשי ספרוס היא שכמות המניות שמחזיקים בחברה אנשי-פנים (הנהלה, דירקטוריון) נמצאת בשפל. לדבריהם, זוהי עדות לכך שההנהלה "חולבת" את המזומן באמצעות אופציות. הם אף טוענים כי בעלי המניות צריכים להיות יותר ויותר ערניים בנוגע לאופן שבו אמדוקס מהנדסת (כהגדרתם) את התוצאות הפיננסיות שלה, כשהיא בונה את המטה החדש בישראל מבלי לחשוף את העלויות האמיתיות שלו, לטענתם.