קרן השקעות אירופית רכשה מניות חברת האינטרנט פריון ב-6.3 מיליון דולר

הקרן רכשה כ-1.9 מיליון מניות פריון מחוץ לבורסה בפרמיה על מחיר המניה - 3.3 דולר לעומת מחיר נוכחי של כ-3.2 דולר למניה, ותדווח בקרוב על הפיכתה לבעלת עניין

דורון גרסטל / צילום: איל יצהר
דורון גרסטל / צילום: איל יצהר

קרן השקעות אירופית רכשה מניות פריון   בכ-6.3 מיליון דולר, וצפויה לדווח בקרוב על הפיכתה לבעלת עניין בחברת האינטרנט הישראלית - כך נודע ל"גלובס". הקרן רכשה כ-1.9 מיליון מניות פריון בעסקה מחוץ לבורסה בפרמיה על מחיר המניה, כששילמה סכום של 3.3 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של כ-3.2 דולר.

שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובת"א הוא 83 מיליון דולר. בעלי המניות הבולטים בחברה, שככל הנראה אחד מהם הוא מי שמכר את המניות לקרן - הם אנשי חברת קונדואיט לשעבר: רונן שילה, ארז דרור וז'ק ואורלי רינת, שמחזיקים במניות פריון מאז שנת 2013, אז רכשה פריון את חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט בעסקת מניות שייצרה חברה בשווי 920 מיליון דולר.

לאחר ירידה חדה בתוצאות החברה על רקע שינויים בשוק, צנחה מניית פריון בעשרות אחוזים, ובעלי המניות שהגיעו מקונדואיט, בראשות רונן שילה, הובילו מאבק אקטיביסטי שבסיומו פרש המנכ"ל דאז, ג'וזף מנדלבאום.

פריון, המנוהלת כיום על-ידי דורון גרסטל, מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. החברה תפרסם את דוחות הרבעון האחרון של 2018 ושנת 2018 כולה ב-13 בפברואר, ולפי תחזית החברה היא תרשום בדוחות EBITDA שנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 29-32 מיליון דולר. פריון הפחיתה בשנים האחרונות את החוב שלה מרמה של כ-87 מיליון דולר בסוף 2016, לכ-39 מיליון דולר.