כבר לא מדע בדיוני: הרובוט של אמזון שיביא לכם את המשלוח עד הדלת

הרובוט החדש, שמכונה "Amazon Scout", הוא בגודל של ציידנית ונוסע על המדרכות לצד הולכי הרגל • בשלב זה מדובר עדיין בסוג של פיילוט שמיועד לתושבי שכונה בוושינגטון בארה"ב

רובוט המשלוחים Amazon Scout / צילום: Amazon Prime
רובוט המשלוחים Amazon Scout / צילום: Amazon Prime

אמזון עושה צעד נוסף למה שעד לא מזמן נשמע כמו מדע בדיוני, ומכריזה על שירות חדש: רובוט משלוחים שיביא לכם את ההזמנה עד הדלת של הבית.

הרובוט החדש, שמכונה "Amazon Scout", הוא ב"גודל של ציידנית", והוא נוסע על המדרכות לצד הולכי הרגל (לפחות עד שיוחלט אחרת). בשלב זה מדובר עדיין בסוג של פיילוט שמיועד לתושבי שכונה בוושינגטון בארה"ב, שהחל אתמול (ד').

בשלב הראשון של הפיילוט יפעלו 6 רובוטים שינועו באופן עצמאי לפי מסלול המשלוח שהוגדר להם מראש, אך הם ילוו בעובד של החברה. כמו כן, יהיה מותר להם לבצע משלוחים רק בשעות האור, בין הימים שני לשישי, כל הנראה כדי להימנע מתאונות.

הרובוט החדש פותח במרכז המחקר והפיתוח של בסיאטל, ולפי ההודעה ששחררה אמזון, הוא פותח באופן שמאפשר לו לנווט גם בסביבת חיות מחמד, הולכי רגל וכל דבר אחרי גורם אחר בו הוא עשוי להיתקל בדרכו.

לא מדובר בשימוש הראשון ברובוטים מהסוג הזה על-מנת לבצע משלוחים. כיום קיימים רובוטים שפועלים למשל בתוך קמפוסים של אוניברסיטאות בארה"ב. רובוטים דומים מאפשרים היום לשאת משקל של עד 10 קילו ולהוביל מוצרים מהעסקים שפועלים במתחם, דוגמת סופרמרקט או סטארבקס, בתוך פרק זמן של 15 דקות.