התמודדות גלעד שרון על מחוז דרום של הליכוד תלויה באדם אחד - בנימין נתניהו

מסתבר שאת ההתעלמות משלושת חודשי הפז"מ של גלעד שרון, שחסרים לו כדי להתמודד על מחוז דרום של הליכוד, יכול למחוק רק אדם אחד - יו"ר הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו • האם כפי שהעניק קיצור פז"מ של 3 שנים לגלנט, יכריע נתניהו על קיצור פז"מ של 3 חודשים לשרון?

גלעד שרון / צילום: יוסי כהן
גלעד שרון / צילום: יוסי כהן

מזה שנתיים ו-9 חודשים משקיע גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ז"ל זמן וכסף בהתמודדות על מחוז דרום של מפלגת הליכוד אולם אחרי שהודיע בית הדין של הליכוד לפני מספר ימים ששרון אינו זכאי לקיצור פז"מ (כלומר, התעלמות מ-3 החודשים החסרים לו כדי להתמודד) - תלוי שרון ברצונו הבלעדי של אדם אחד: יו"ר הליכוד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שרון נפסל להתמודדות אחרי שהוחלט כי קיצור פז"מ לא יעשה למתמודדים במחוזות (כמו הדרום) על אף שבעבר בליכוד מחלו על פז"מ הן ברשימה הארצית והן במחוזות.

הפער בלט במיוחד כאשר נתניהו מחק ליואב גלנט, איש מפלגת כולנו עד לפני כחודש את הפז"מ של שלוש השנים ואיפשר לו להתמודד.

אחרי החלטת בית הדין של הליכוד, בה נאמר ששרון יוכל לשקול להתמודד ברשימה הארצית, קבע הבוקר השופט נאמן (יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד) כי התמודדות זו תוכל להיעשות רק באישור נתניהו, בעל שיקול הדעת למחוק פז"מ.

כעת ממתין גלעד שרון להחלטת נתניהו. האם כפי שהעניק קיצור פז"מ של 3 שנים לגלנט, יכריע נתניהו על קיצור פז"מ של 3 חודשים לשרון?

אגב בהחלטת בית הדין של הליכוד בראשות עו"ד קליינר ועו"ד יצחק בם, לפני מספר ימים הם התייחסו גם לפעילותו של שרון בהתנתקות כטיעון לאי אישורו להתמודדות כיום, זאת על שהליכוד כולל כיום את השרים אלקין והנגבי שתמכו בהתנתקות והיו חברי קדימה, ואת השרה רגב שהיתה אז דוברת צהל ואף את נתניהו עצמו שתמך בהתנתקות בכל ההצבעות בכנסת עד להצבעה הכי אחרונה בה התחרט.

בליכוד מסרו בתגובה שהסמכות הרלוונטית היא מזכירות הליכוד. המזכירות תחליט בעניינו של שאון לאחר שיפנה אליה כדי לבקש קיצור פז"מ להתמודדות ברשימה הארצית (ולא כפי שהיה רשום עד עתה, במחוז דרום).