קבוצת ישראל קנדה תרכוש את הנתח של יורוקום במידטאון ב-140 מיליון שקל

ביהמ"ש המחוזי בת"א אישר היום את ההסכם ההיפרדות בחברת מידטאון • חברה מקבוצת ישראל קנדה תרכוש 37.5% מהפרויקט מידי כונס הנכסים של יורוקום נדל"ן

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, אישר היום (א') את ההסכם ההיפרדות בחברת מידטאון. בעקבות האישור צפוי הסכם ההיפרדות לצאת אל הפועל, כשבמסגרתו תרכוש חברה מקבוצת ישראל קנדה מידי כונס הנכסים של יורוקום נדל"ן נתח של 37.5% בפרויקט מידטאון בתמורה ל-140 מיליון שקל. את העסקה הוביל עו"ד חגי אולמן, המשמש ככונס הנכסים של יורוקום נדל"ן.

פרויקט מידטאון שוכן בדרך בגין בת"א וכלל מגדל מגורים ומגדל משרדים. הפרויקט הוקם בידי ישראל קנדה, יורוקום נדל"ן וחברת אלקטרה. בשנה האחרונה נקלע הפרויקט לעין הסערה, בעקבות קריסתה של קבוצת יורוקום ומינוי של מפרק לקבוצה כולה וכונס לנכסים שבעלות החברה הבת יורוקום נדל"ן, ששועבדו לטובת בנק מזרחי טפחות. נכסים משועבדים אלו כוללים את מניות מידטאון ואת גרעין השליטה (54%) בחברת חלל תקשורת.

מכירת ההחזקה בפרויקט מידטאון התנהלה תחת מאבקים בין הכונס עו"ד אולמן לשותפים בפרויקט, אולם מאז בסופם הוסכם כאמור כי חברה בשליטתה של קנדה ישראל היא שתרכוש את המניות. על-פי תנאי ההסכם בין הצדדים, שנחתם בתחילת ינואר, תבוצע העסקה בשני תשלומים שווים של 70 מיליון שקל כל אחד, הראשון עד ל-9 במארס הקרוב והשני ב-15 בנובמבר השנה.

בדיון שנערך הבוקר בפני הנשיא אורנשטיין, ציין עו"ד אולמן כי היקף החוב לבנק מזרחי טפחות עומד על יותר מ-275 מיליון שקל. כך שגם אם מניות חלל תקשורת יימכרו לפי ערך השוק הנוכחי שלהן (70 מיליון שקל), הרי שהבנק לא יזכה להחזר של מלוא החוב כלפיו.

בדיון ציין עוד עו"ד אולמן כי תהליך המכירה עצמו, מרגע קבלת אישור בית המשפט למכור את המניות ועד המסקנה בנוגע לעסקה המיטבית, ערך כ-5 חודשים. "פעלנו גם באופן חריג ואקטיבי לעניין את החברות הרלוונטיות והגדולות בהצעה הזאת, כגון: מליסרון, סלע קפיטל, אשטרום, הכשרת היישוב, אי.די.בי ועוד ועוד. חברות רבות. אני פניתי לחברות הללו ואת הישיבות והפגישות ביצענו באמצעות רחל לוין שהיא הדירקטורית מטעמי וסייעה לי בתהליך. כמובן שאנחנו ביקשנו להביא את התמורה הגבוהה ביותר בנסיבות העניין, הסביר עו"ד אולמן את ההחלטה למכור את המניות לקנדה ישראל במחיר המדובר".