המלצת אנטרופי: לא להאריך כהונת תורג'מן וברלב כדירקטורים בבזק

ממליצה להאריך את כהונת דוד גרנות וממליצה לאשר את המשך ההתקשרות עם סומך-חייקין אחרי התלבטות

לקראת האסיפה הכללית הקרובה בחברת בזק, חברת המחקר והייעוץ אנטרופי ממליצה לגופים המוסדיים שלא להאריך את כהונתם של מנכ"ל אינטרנט זהב דורון תורג'מן ומנכ"ל ביקום עמי ברלב כדירקטורים בבזק. אנטרופי ממליצה על המשך כהונת דוד גרנות כדירקטור בלתי תלוי, וכן היא ממליצה לאשר את ההתקשרות עם משרד רואי החשבון סומך-חייקין.

זו הפעם השנייה שאנטרופי ממליצה שלא להאריך את כהונתם של תורג'מן וברלב, אך בפעם הקודמת המלצתה לא התקבלה. לאור המלצותיהם של קרנות גידור ושל חברת הייעוץ ISS על המשך כהונתם של תורג'מן וברלב כדירקטורים בבזק, יהיה מעניין לראות מה יוחלט באסיפה הכללית.

הסיבה להתנגדות אנטרופי להמשך הכהונה של השניים נעוצה בקשר שלהם לבעל השליטה הקודם בבזק שאול אלוביץ', וכן למה שקורה בחברת ביקום, בעלת השליטה בבזק שאינה מצליחה להימכר. נזכיר כי תורג'מן וברלב מעולם לא נחקרו בפרשה וגם לא נקראו למסור עדות.

לגבי דוד גרנות הייתה לחברה התלבטות האם להמליץ על המשך כהונתו, אך בסופו של דבר קבלה חוות דעת חיוביות מהחברה והחליטה להמליץ בחיוב. נזכיר שלגרנות ואנטרופי היו לא מעט חילוקי דעות בעבר סביב מבנה והרכב דירקטוריון החברה, ולמרות זאת החליטה אנטרופי כאמור להמליץ על הארכת כהונתו כדירקטור בלתי תלוי.

אנטרופי קיימה שיחות עם יו"ר בזק שלמה רודב, וכן עם המנכ"ל דודו מזרחי ועם יו"ר ועדת הביקורת של הדירקטוריון עדית לוסקי בסוגיות שעל סדר היום של האסיפה. לגבי מינוי משרד רואי החשבון, הגיעה אנטרופי למסקנה שאפשר למנות את משרד רו"ח KPMG סומך חייקין, וזאת לאחר שבחברה הייתה בשלב מסוים התנגדות שהוסרה לאחר שבוצעו חילופי גברי (השותף רן צוריאל סיים 5 שנים של טיפול בתיק) בתיק של בזק ולאחר הפחתה במחיר.

גם כאן הייתה התלבטות באנטרופי, וזאת בשל העובדה שסומך חייקין היו משרד רואי החשבון של בזק בתקופת אלוביץ', והאירועים שנחקרים ברשות לניירות ערך ובמשטרה בקבוצת בזק התרחשו כאשר הם אמורים היו להיות שומרי הסף.