כמה עלתה השבתת הממשל של טראמפ לכלכלת ארה"ב

סגירת הממשל הפדרלי בארה"ב עלה לכלכלת המדינה 11 מיליארד דולר, כך על פי ניתוח חדש של משרד התקציב הקונגרסי • מעריך מכה של 3 מיליארד דולר, או 0.1%, לפעילות הכלכלית של הרבעון הרביעי של 2018, ההשפעה הייתה גבוהה יותר במהלך הרבעון הראשון של 2019: 8 מיליארד דולר, או 0.2%

הנשיא טראמפ יוצא לדבר לתקשורת על הפסקת ההשבתה/ צילום: רויטרס Jim Young
הנשיא טראמפ יוצא לדבר לתקשורת על הפסקת ההשבתה/ צילום: רויטרס Jim Young

סגירת הממשל הפדרלי בארה"ב עלה לכלכלת המדינה 11 מיליארד דולר, כך על פי ניתוח חדש של משרד התקציב הקונגרסי. הדוח משקף את ההפסדים בתקציב כתוצאה מאי עבודה של פקידי ממשל, עיכוב בפעולות הממשלה ופיחות בביקוש של האזרחים לשירותי הממשלה כיוון שהייתה בהשבתה.

הדוח שיצא היום (ב') מעריך מכה של 3 מיליארד דולר, או 0.1%, לפעילות הכלכלית של הרבעון הרביעי של 2018. ההשפעה הייתה גבוהה יותר במהלך הרבעון הראשון של 2019: 8 מיליארד דולר, או 0.2%.

למרות שרוב הנזק לכלכלה האמריקאית יבוטל עם פתיחת הממשל וחזרת העובדים למשרותיהם, משרד התקציב מעריך כי 3 מיליארד דולר של פעילות כלכלית הופסדו באופן בלתי הפיך.

הדוח לא מחשב בתוכו חלק מההשפעות הבלתי ישירות של השבתת הממשל, כמו העצירה בהענקת אישורים פדרליים וגישה מופחתת להלוואות. עם זאת, הדוח מעיד על כך שעסקים שדחו השקעות והעסקות עובדים עתידיות כתוצאה מההשבתה והדבר עלול להשפיע "מאוד" על הכלכלה במדינה.

בסך הכל, הדוח צופה האטה בצמיחה הכלכלית השנה ל-2.3%, זאת בהשוואה ל-3.1% בשנה שעברה.