בעלי האג"ח במטומי אישרו את מתווה החברה להסדר החוב

בהצעה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי תמכו רק 27.9% מהמשתתפים בהצבעה, ובהם מגדל ואילים • המתווה כולל התחייבות לשחרר ערבויות שכירות ולהקטין ההון החוזר, וכן שינוי בקובננטים והארכת המח"מ • ביומיים האחרונים זינקו מניות החברה ב-60% והאג"ח שהנפיקה בת"א נסחרות בתשואה של 22%

רוב מחזיקי איגרות החוב של מטומי הצביעו בעד עקרונות הסדר החוב שהציעה החברה, והתנגדו להעמדת איגרות החוב לפירעון מיידי. מתווה הסדר החוב של החברה אושר על ידי מחזיקי האג"ח "אישור עקרוני ולא מחייב", כאשר 72.4% מהמשתתפים בהצבעה תמכו בהצעה זו. מנגד, בהצעה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי תמכו רק 27.9% מכלל המשתתפים בהצבעה.

בדומה להצבעה קודמת, גם בהצבעה הנוכחית התומכים בהעמדה לפירעון מיידי היו הגופים מגדל ואילים. מגדל מחזיק באג"ח מטומי  בסך 17.6 מיליון שקל ע.נ., ואילים באג"ח בסך כ-5 מיליון שקל ע.נ. הגופים שתמכו בהצעת החברה כוללים את אדמונד דה רוטשילד, איילון, אנליסט, הראל, מיטב דש ואלומות. הנפקת האג"ח של מטומי בוצעה לפני כשנה והיא גייסה אז 103 מיליון שקל, אלא שבשבועות האחרונים ניירות הערך שלה קרסו בשל חשש מפני יכולת החברה לשרת את החוב שלה, וכאמור החברה הציעה מתווה להסדר חוב. הצדדים ייכנסו כעת לדיונים במטרה להשלים את ההסכם ולבצע את הפעולות הנדרשות להוציא לפועל את תוכנית החברה.

מטומי, בניהולו של ליעם גלין, מספקת פתרונות בתחום הפרסום הדיגיטלי. בהצבעה קודמת שנערכה, הצביעו מחזיקי האג"ח בעד הצעת נציגות האג"ח למתווה הסדר החוב - מדובר בהצעת החברה, בתוספת הזרמה של עוד 3.5 מיליון דולר. אלא שלקראת ההצבעה הנוכחית מטומי הבהירה כי "אין הסכמה לתנאי שהוכתב על ידי אחד ממחזיקי איגרות החוב". עם זאת, מטומי נאלצה לתקן את הצעתה ולשפר אותה. המתווה שהציעה החברה כולל גיוס מינימלי של 12 מיליון דולר כאשר בעלי המניות העיקריים בחברה מתחייבים להזרים 10 מיליון דולר (כפי שהיה בהצעה קודמת של החברה) ועוד 2 מיליון דולר שיוזרמו בתמורה לאג"ח.

נוסף על כך, כולל המתווה התחייבות לשחרר ערבויות שכירות ולהקטין את ההון החוזר כך שכחצי מיליון דולר יתווסף לתשלום למחזיקים בסוף 2019. המתווה כולל גם שינוי בקובננטים והארכת המח"מ.

מטומי  נסחרת בבורסת ת"א ובבורסת לונדון בשווי 48 מיליון שקל, מחיקת שווי של 95% מאז שהונפקה לראשונה בלונדון ב-2014. ביומיים האחרונים זינקו מניות החברה ב-60% והאג"ח שהנפיקה בת"א נסחרות בתשואה של 22%.

לאחר שמכרה את רוב פעילויותיה, נותרה החברה עם פעילות יחידה - החברה הבת Team Internet מגרמניה, העוסקת במוניטיזציה של דומיינים. לפי הסכמי העבר, מטומי הייתה אמורה לשלם בנובמבר האחרון כ-18 מיליון דולר עבור 10% ממניות החברה הבת שעדיין לא ברשותה, אך טרם העבירה את הכסף, וכיום החברה נמצאת במגעים עם מייסדי החברה הבת.

ליעם גלין, מנכ"ל מטומי, מסר: "אנחנו שמחים על התוצאה ונפעל מהר לגיבוש ההסכמים וקידום הפעילות השוטפת באופן שיאפשר לחברה לעמוד בכלל התחייבויותיה".