yes | בלעדי

הנהלת קבוצת בזק מתכננת פיטורים המוניים של 800 עובדים מהחברות הבנות

מדובר בפיטורים של כ-15% ממצבת כוח-האדם בקבוצת בזק, חלק נכבד מהם מחברת פלאפון • הפיטורים יתפרסו על פני שלוש שנים, ולהערכת גורמים שונים, מספר המפוטרים אף עשוי להיות גבוה יותר • המו"מ עם ועדי העובדים נמצא בראשיתו, והפיטורים צפויים להתרחש לאחר שיסוכם

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

קבוצת בזק  מתכננת פיטורים של 800 עובדים בחברות-הבנות במסגרת איחוד פעילויות ביניהן - כך נודע ל"גלובס". הפיטורים יתפרסו על פני 3 שנים, ולהערכת גורמים שונים, מספר המפוטרים אף עשוי להיות גבוה יותר.

בקבוצה יש בסך-הכול 5,500 עובדים, כך שמדובר בפיטורים של כ-15% ממצבת כוח-האדם.

עוד נודע כי הפיטורים יהיו ביחס פחות או יותר שווה להיקף החברות, כלומר 40% מהמפוטרים צפויים להיות בפלאפון - החברה-הבת הגדולה יותר, והיתר בחלוקה שווה בין בזק בינלאומי ל-yes. עם זאת, ראוי להדגיש כי בחברות-הבנות בקבוצת בזק יש הסכמים קיבוציים שלא יהיה קל לפתוח אותם. לפיכך, צפוי שתהליך הפיטורים יתרחש רק לאחר שיגיעו עם הוועדים לסיכומים. כעת המשא-ומתן נמצא רק בראשיתו. 

על-פי גורמים בחברות-הבנות, מספר המפוטרים בפועל יהיה נמוך יותר, כיוון שהחברות כבר עכשיו עוצרות גיוסי עובדים חדשים. 

מההסתדרות נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסומים על כוונת חברת בזק לפטר מאות עובדים בחברות-הבנות, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, דוחה בשאט-נפש את הפרסומים וקורא לדירקטוריון בזק לכבד את ההסכמים הקיבוציים עליהם הם חתומים. בחברות יש הסכמים המסדירים פרישתם של עובדים בהסכמת נציגויות העובדים בלבד. על דירקטוריון בזק להתעשת ולהפסיק עם החגיגות המיותרות והניסיונות לפגוע בעובדי פלאפון ובזק-בינלאומי. מעבר לחתום בהסכמים עד סוף 2019, ההסתדרות לא תיתן לפגוע במעמדו של אף עובד בחברה ולא תהסס לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה".