רונן שילה מכר מניות פריון ב-3 מיליון דולר וחתם על אופציה למכירת יתרת החזקתו לווליו בייס

שילה, ממייסדי קונדואיט, שהוביל מאבק אקטיביסטי בהנהלה הקודמת של חברת האינטרנט פריון נטוורק, ודרור ארז, גם הוא יוצא קונדואיט, מכרו בשבוע שעבר מניות פריון, תמורת כ-3 מיליון דולר כל אחד, לקרן הבריטית-ישראלית EA2K שהפכה לבעלת עניין עם החזקה של 6.9% • החזקתו של שילה ירדה ל-5.6%

רונן שילה, מי שהוביל מאבק אקטיביסטי בהנהלה הקודמת של חברת האינטרנט פריון נטוורק, מממש חלקים מההחזקות שלו בחברה. שילה, ממייסדי חברת קונדואיט, הפך לבעל מניות בפריון נטוורק , כשהחברה רכשה ב-2013 את חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט.

שילה ואיתו דרור ארז, גם הוא יוצא קונדואיט, מכרו בשבוע שעבר מניות פריון לקרן הבריטית-ישראלית EA2K, שהפכה לבעלת עניין בחברה עם החזקה של 6.9%. שילה וארז מכרו כל אחד 900 אלף מניות בתמורה לכ-3 מיליון דולר לכל אחד, ולפי מחיר של 3.3 דולרים למניית פריון, פרמיה על מחיר השוק. בכך ירדה החזקתו של שילה ל-5.6% ממניות החברה, ושל ארז ל-5.9%.

ייתכן שבעתיד הקרוב יממשו השניים עוד חלק מההחזקות שלהם בפריון נטוורק . מדיווחי ההחזקות שהעבירו השניים ל-SEC עולה כי הם חתמו על הסכם עם בנק ההשקעות ווליו בייס שבשליטת ויקטור שמריך ועידו נויברגר, שלפיו יקצו השניים אופציות call על מניות פריון לווליו בייס - שילה כ-1.46 מיליון אופציות וארז כ-1.1 מיליון אופציות.

ווליו בייס יוכל לממש את האופציות כולן בתמורה לכ-8.6 מיליון דולר, ש-4.8 מיליון דולר מהם ישולמו לשילה וכ-3.8 מיליון דולר מהם ישולמו לארז (כלומר לפי מחיר מימוש של 3.3 דולר למניית פריון - זהה למחיר העסקה עם EA2K, ולמחיר הנוכחי בשוק לאחר שהמניה עלתה בימים האחרונים). אם ימומשו האופציות, שילה ירד להחזקה של 0% בפריון.

ב-2016 הוביל שילה כאמור, מאבק בהנהלת פריון באותה עת, שהסתיים בפרישתו של המנכ"ל ג'וזף מנדלבאום. זאת לאחר צניחה של עשרות אחוזים במחיר מניית פריון ועל רקע טענות נגד האסטרטגיה העסקית שהוביל מנדלבאום.

ב-2017 נכנס לתפקיד מנכ"ל פריון דורון גרסטל, שמוביל בחברה תהליך טרן-אראונד ופועל להפחתת החוב שלה. שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובת"א הוא 86 מיליון דולר, לאחר ירידה של 16% במחיר המניה ב-2018 אך זינוק של 27% מתחילת 2019.