אינטל מינתה את רוברט סוואן למנכ"ל קבוע

סוואן, שכיהן לפני כן כסמנכ"ל הכספים של החברה, שימש בחודשים האחרונים כמנכ"ל זמני של אינטל

בניין אינטל / צילום : צילום: Reuters, Ronen Zvulun
בניין אינטל / צילום : צילום: Reuters, Ronen Zvulun

חברת אינטל מינתה לתפקיד המנכ"ל את רוברט סוואן, סמנכ"ל הכספים של החברה. סוואן שימש בחודשים האחרונים כמנכ"ל זמני של אינטל. המנכ"ל הקודם בריאן קרזניץ עזב את תפקידו לפני מספר חודשים לאחר שהפר את מדיניות החברה, בכך שניהל מערכת יחסים עם עובדת.

אינטל , המעסיקה הגדולה בתעשיית ההייטק הישראלי, הודיעה השבוע על השקעת ענק בישראל - בניית מפעל חדש בקריית גת בהשקעה של 40 מיליארד שקל. בעבור זה תקבל החברה מענק של כ-4 מיליארד שקל. במפעל יועסקו למעלה מ-1,000 איש, והוא אמור לכלול את הטכנולוגיות הכי חדשניות של החברה. השקעה נוסף שמתכננת החברה היא רכישת חברת מלאנוקס, עליה החברה לא הודיעה באופן רשמי. אינטל, וכנראה חברה אחת או שתיים נוספות, נמצאות בשלב מתקדם של משא ומתן עם מלאנוקס, כשאינטל הציעה בעבור החברה 5-5.6 מיליארד דולר - פרמיה של 30%-35% על מחיר המניה.

לפני שבוע פירסמה אינטל את הדוחות הכספיים שלה, ואיכזבה את המשקיעים. אמנם אינטל סיכמה שנה מצויינת, שבה צמחו הכנסותיה ב-13%, אך התחזיות שלה לצמיחה כמעט אפסית ב-2019 הדאיגו את המשקיעים. אינטל פספסה ברבעון האחרון במספר תחומים: בעסק המחשוב ללקוחות של החברה, הכולל מכירות ליצרניות מחשבים, הכנסותיה עמדו על 9.8 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים ל-10 מיליארד דולר; גם קבוצת מרכזי הדאטה של החברה נפגעה - חטיבה זו הייתה מקור לצמיחה בשנים האחרונות בעוד שמכירות המחשבים האישיים חוו האטה ושירותים מבוססי ענן הפכו לפופולריים יותר. ברבעון הרביעי, ההכנסות מקבוצת מרכזי הדאטה של אינטל אשר מספקת מעבדים לשרתים ומוצרים לדאטה סנטרים צמחו ב-9%, להכנסות של 6.1 מיליארד דולר, כאשר לשם השוואה, ברבעון השלישי ההכנסות בקבוצה צמחו ב-26%. האנליסטים חוששים מהאטה גם בסין.