סלקום | בלעדי

2019 נפתחה, והשוק הסלולרי כמרקחה: החברות הוותיקות מאבדות מנויים

חודש ינואר 2019 נפתח במגמה של חולשה גדולה אצל כל המפעילים הוותיקים בכל הקשור בניודי מספרים • פרטנר ממשיכה לאבד את הכמות הגדולה ביותר של מנויים • חזי בצלאל ממשיך בהסתערות למרות כל ההערכות שהוא ייבלם • פלאפון וסלקום ממשיכות לאבד מנויים, ורק הוט מובייל חוזרת לגיוס חיובי

חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון / צילום: איל יצהר

השוק הסלולרי כמרקחה, וחודש ינואר 2019 נפתח במגמה של חולשה גדולה אצל כל המפעילים הוותיקים בכל הקשור בניודי מספרים. על-פי הנתונים, בפרוס עלינו שנה חדשה, נדמה שמי שחשב ש-We4G תיחלש ותוריד את הרגל מהגז, התבדה. בנוסף, הנתונים מוכיחים כי הניסיון להעלאת המחיר בגולן טלקום, בסלקום ובפרטנר לא הוכיחה את עצמה, והן נאלצות לספוג נטישה של מנויים.

הנטישה הקשה ביותר היא בפרטנר, שנראה שכבר לא מצליחה להשתלט על הנטישות למרות המבצעים האגרסיביים ב-012 מובייל. החברה מנסה לשמור על מדיניות עקבית בכל הקשור לשימור לקוחות דרך 012 מובייל, ופחות להיגרר לתחרות על לקוחות שמחפשים רק מחיר זול, אבל לאבד 7,000 מנויים בחודש אחד זה אירוע חריג גם במקרה שלה. למרות זאת את פרטנר בחרו לנטוש פחות לקוחות מקרב הוותיקות.

את החודש מובילה We4G, ששומרת על אותה חבילה קבועה של מחיר נמוך של 40 ג'יגה לכל החיים, ולמרות שמתחרותיה נמצאות עם חבילות דומות ואפילו יותר אטרקטיביות, החברה הקטנה מבית אקספון של חזי בצלאל ממשיכה לנקז אליה לקוחות מכל החברות, שכנראה מוצאים אצלה שקט תעשייתי. We4G סיימה את החודש עם קרוב ל-12 אלף ניודים חדשים נטו (מתניידים מחברות מתחרות מינוס נטישות, לא כולל מצטרפים חדשים).

השחקנית השנייה שחזרה למשחק הניודים היא הוט מובייל, שיצאה בחודש שעבר עם מבצע אגרסיבי מוגבל לשבועיים לבני משפחה. המבצע הקפיץ את החברה לגיוס חיובי, לאחר שבחודשים האחרונים היא הייתה עם גיוס שלילי כתוצאה ממדיניות מכוונת של העלאת מחיר וגיוס לקוחות פרימיום.

באופן טבעי, העלאות המחיר אצל השחקניות הוותיקות גרמה לנדידה לשחקניות הזולות, וכך רמי לוי סלולר הצליח בינואר לגייס 2,600 לקוחות חדשים, אם כי אצלו קשה יותר לעלות על הסיבות לגיוס המוצלח, היות שרמי לוי ממקד מאמצים בקרב קהלים כמו המגזר החרדי במבצעים קצרי-טווח.

019 מובייל, שהיא שחקנית מחיר מובהקת ורשמה בעבר חודשים עם אלפי גיוסים, הסתפקה בינואר 2019 בגיוס חיובי של כמה מאות לקוחות בלבד.

ואילו בקרב חברות הסלולר הוותיקות כאמור המצב היה בכי רע בינואר. גולן טלקום מתנדנדת מחודש לחודש בהיבט של הגיוסים, ונראה שהיא מאד רגישה לכל ניסיון להעלאת מחיר, כיוון שהיא נתפסת כשחקנית הכי זולה בשוק. גולן טלקום ניסתה לתקן את הנטישות בינואר על רקע העלאת מחיר מתונה שניסתה, והדבר עלה לה בנטישה של 3,000 לקוחות.

סלקום, שהובילה את הניסיון להעלאת מחיר, סיימה את החודש עם נטישה של 4,200 לקוחות; ופלאפון עם נטישה של 4,700 לקוחות - נתון חריג לאור המדיניות המוצהרת של החברה לשמור על נתח שוק באמצעות מחירים ומותגי משנה מוזלים.

לסיכום, השנה בסלולר רק נפתחה, והיא לא מבשרת טובות. סלקום שמה את זה על השולחן בכל הכוח, כשהבהירה כי השנה צריכה להיות שנת קיצוצים נוספת בהוצאות. היא לא תהיה לבד.