חברת היבוא וההפצה של טיב טעם תשווק את יינות עמק האלה

מטרת שיתוף הפעולה היא להגדיל את היקפי המכירות של יקב עמק האלה בכ-10%-20% בשנתיים הראשונות • מדובר בהסכם משמעותי ראשון מאז כניסתו של מנכ"ל ישרקו החדש, יניב ארדון

חגי שלום טיב טעם / צלם: יונתן בלום
חגי שלום טיב טעם / צלם: יונתן בלום

ישרקו, חברת היבוא, השיווק וההפצה של קבוצת טיב טעם, תחל לשווק ולהפיץ את יינות יקב עמק האלה -  כך נודע ל"גלובס". כיום קצב המכירה של יקב עמק האלה עומד על כ-300 אלף בקבוקים בשנה של יינות פרימיום, מתוכם כ-75% לשוק המקומי ו-25% ליצוא, והמטרה באמצעות שיתוף הפעולה היא להגדיל את היקפי מכירותיו בכ-10%-20% בשנה-שנתיים הראשונות ולהביא אותו לכ-750 נקודות מכירה.

לפני כחמש שנים רכשה טיב טעם את חברת יבוא מותגי היין "הסקוטית" ופעילותה מוזגה לתוך ישרקו. החברה מייבאת יינות ומותגי אלכוהול מכ-30 מדינות ברחבי העולם המשווקים למסעדות ונמכרים ברשת, אלא שעיקר היבוא הוא של מותגים שאינם כשרים. כעת מעוניינת ישרקו להרחיב את הפורטפוליו שלה גם לתחום הכשר והישראלי.

ישרקו היא אחת המשווקות הגדולות בישראל של מוצרים שאינם כשרים, והיא מתמחה ביבוא, מכירה והפצה של מוצרי מזון ומוכרת את מוצריה גם בטיב טעם, אך גם ברשתות מתחרות. מדובר בהסכם משמעותי ראשון מאז כניסתו של מנכ"ל ישרקו החדש יניב ארדון לניהול החברה בנובמבר האחרון, והוא מתבצע כחלק מהאסטרטגיה שלו לחזק גם את התחום הכשר ובכך להגדיל את הנוכחות של החברה ברשתות הקמעונאות ובמסעדות.

ענף היין בישראל כולל כ-250 יקבים, מתוכם כ-70 יקבים מסחריים והשאר יקבי בוטיק. היקף הייצור עומד על כ-40 מיליון בקבוקי יין, עם מכירות שנתיות של כמיליארד שקל. אגב, נזכיר כי בחודש שעבר הודיע דירקטוריון טיב טעם על הדחת המנכ"ל עדי כהן על רקע חילוקי דעות עם הבעלים חגי שלום.